دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این کار در دوربین های مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد.

در دوربین مداربسته آنالوگ خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده فرستاده شده و به طور مستقیم به خروجی فرستاده میشود. به همین دلیل این دوربین ها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند.

سیگنال های ارسال شده توسط دوربین برای ساده سازی مطابق یکی از استانداردهای تلویزیونی رایج PAL یا NTSD به دستگاه ضبط کننده ارسال میگردد. از این طریق شما میتوانید دوربین انالوگ را به طور مستقیم به تلویزیون خود وصل کرده و تصاویر آن را ببنید.

دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های آنالوگ این المان را با تیوی لاین TVL نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین TVL دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر آن نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته آنالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر آنهاست.

امروزه از دوربین مداربسته آنالوگ خیلی کمتر در پروژه های نظارت تصویری استفاده میشود.

دوربین های تحت شبکه از کیفیت تصویر و امکانات خیلی بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ برخوردارند، ولی هنوز قیمت آنها به اندازه ای کاهش نیافته است که هر کسی بتواند چنین هزینه ای برای نظارت و کنترل اماکن خود از چنین دوربین هایی استفاده کند.

امروزه تکنولوژی های جدیدتری به بازار راه یافته اند که قابلیت رقابت با دوربین مداربسته تحت شبکه از نظر کیفیت تصویر و همچنین قابلیت رقابت با دوربین مداربسته آنالوگ از نظر قیمت را دارا هستند. این نسل از سیستمهای نظارت تصویری، دوربین های خانواده اچ دی می باشند.

دوربین های مداربسته اچ دی امروزه در انواع زیر در بازار موجود می باشند:

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته HD-SDI

دوربین های HD-CVI و دوربین های HD-TVI

در مقالات بعدی به معرفی و بررسی مشخصات دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته HD خواهیم پرداخت.

 

 

پیوندها:

دوربین مداربسته

سیستم نظارت تصویری

انواع دوربین مداربسته

معتبرترین برند دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ

تجهیزات جانبی دوربین مداربسته

فروشگاه اینترنتی پاساک

درباره pasakgroup

پیشنهاد ما به شما

دوربین QIHAN دوربین کیوهان دوربین مداربسته QIHAN دوربین مداربسته کیوهان

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan دوربین Qihan دوربین کیوهان و دوربین مداربسته Qihan دوربین مداربسته …