تفاوت و کارایی مودم و روتر

تفاوت و کارایی مودم و روتر – وقتی میگیم مودم ADSL یعنی دستگاهی که یک کامپیوتر یا device رو به خطوط ارتباطی پر سرعت وصل می کنه…

تفاوت و کارایی مودم و روتر

مودم روتر ای دی اس ال چیست

حالا اگه قابلیت های یک روتر رو به این مودم اضافه کنیم تبدیل میشه به مودم روتر ADSL

روتر یا مسیریاب شبکه وظایف مختلفی داره که بعضیاش در این ADSL Router ها انجام میشه

روتر Router چیست و چه کارهایی انجام میدهد

روتر یک نوع کامپیوتر خاص است که دارای عناصر مشابه یک کامپیوتر استاندارد شخصی نظیر پردازنده ، حافظه ، خطوط داده و اینترفیس های مختلف ورودی و خروجی است. روترها به منظور انجام عملیات بسیار خاص که عموما” نمی توان آنان را توسط کامپیوترهای شخصی انجام داد ‌، طراحی شده اند .

مثلا” با استفاده از روتر می توان دو شبکه را به یکدیگر متصل تا در ادامه امکان مبادله اطلاعات بین آنان فراهم گردد . روتر ، همچنین بهترین مسیر ارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگر را تعیین می نماید.

کامپیوترها به منظور اجرای برنامه های نرم افزاری به یک سیستم عامل نیاز دارند ، این وضعیت در روترها نیز وجود داشته و آنان نیز جهت اجرای فایل های پیکربندی به یک سیستم عامل که به آن IOS ( برگرفته از Internetwork Operating System software ) گفته می شود ، نیاز خواهند داشت.

فایل های پیکربندی شامل دستورالعمل ها و پارامترهائی می باشند که بر اساس آنان ترافیک ورودی و خروجی روتر کنترل می گردد . مثلا مودم روتر ای دی اس ال با استفاده از پروتکل های روتینگ ، قادر به اتخاذ تصمیم مناسب در خصوص بهترین مسیر بسته های اطلاعاتی می باشند .
مرجع: فروشگاه اینترنتی پاساک

درباره pasakgroup

پیشنهاد ما به شما

دوربین QIHAN دوربین کیوهان دوربین مداربسته QIHAN دوربین مداربسته کیوهان

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan دوربین Qihan دوربین کیوهان و دوربین مداربسته Qihan دوربین مداربسته …