تغییر دادن رمز مودم روتر D-Link

چرا رمز عبور مودم را تغییر می‌دهیم؟

 

دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد ورود به تنظیمات مودم و روترها وجود دارد که یکی از مهمترین این دلایل، جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه کامپیوترهای موجود در شبکه نیز به شمار می‌روند. بنابراین تغییر دادن رمز پیشفرض رابط تنظیمات مودم روتر می‌تواند تا حدی از دسترسی هکرها به تنظیمات و سایر تهدیدات جلوگیری کند. قبل از این که رمز عبور خود را عوض کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که گذاشتن رمزهایی مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸، ۰۰۰۰۰۰۰۰۰، password و … تفاوتی با نگذاشتن رمز یا استفاده از رمزهای پیشفرض نداشته و فقط کار هکر را چند ثانیه‌ای به تاخیر می‌اندازد.

 

 

آیا تغییر دادن رمز مودم برای امنیت کافی است؟

 

به هیچ وجه! قبل از همه چیز، توجه داشته باشید که بسیاری از مودم روترهای موجود در بازار دارای باگ و حفره‌های امنیتی بوده و اگر مودم روتر شما نیز از این گونه باگ‌ها داشته باشد، هکر حتی می‌تواند بدون وارد شدن به تنظیمات مودم روترتان، رمز آن را بدست آورده و یا تنظیمات مودم را تغییر دهد! حال اگر رابط تنظیمات مودم روتر هیچ رمزی نداشته باشد یا از رمز پیشفرضی که کارخانه سازنده برای آن در نظر گرفته است استفاده کند، بدون هیچ دردسری می‌توان به تنظیمات دسترسی یافت. از طرفی، اگر رمز معمولی نیز بگذاریم، هکر می‌تواند از روش‌های مختلفی برای حدس زدن آن استفاده کند.

 

پس باید چه کاری انجام دهیم تا در برابر خطرات تا حد بسیار زیادی امن بمانید؟ می‌دانیم که برای دسترسی به تنظیمات مودم روتر اول باید به شبکه محلی وصل بشویم (اگر قابلیت ورود به تنظیمات از طریق اینترنت را در نظر نگرفته‌ باشیم). چه بخواهیم، چه نخواهیم، رمز رابط مودم روترها معمولاً در برابر حملات ضعیف است بنابراین اگر از شبکه سیمی استفاده می‌کنید، باید دسترسی‌های فیزیکی به مودم روتر را محدود کنید. اگر هم از شبکه بی سیم وای فای استفاده می‌کنید، باید بر روی شبکه بی سیم رمز مستحکم با الگوریتم امنیتی مناسب قرار دهیم. به علاوه این که همیشه فیرم ویر (سفت افزار – Firmware) مودم روتر را به آخرین نسخه بروز نگه داریم.

 

    آموزش رمزگذاشتن یا تغییر دادن رمز وای فای محصولات D-Link

 

 

نحوه تغییر دادن رمز رابط تنظیمات مودم روترها:

 

پیش از آن که به بحث تغییر دادن رمزعبور بپردازیم، باید متوجه آدرس Gateway پیشفرض شوید. Gateway آدرس IP ای است که کامپیوترها به وسیله آن با مودم یا روتر ارتباط برقرار می‌کنند. این آدرس به احتمال بسیار زیاد یکی از آی پی های ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۰ است اما درهر حال، اگر این آدرس کار نکرد یا به دلیل سایر مشکلات نتوانستید به تنظیمات مودم روتر دسترسی داشته باشید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم و روتر را بخوانید.

 

۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس Gateway خود بردید که در بند بالا آن را نوشته ایم.

 

Default Gateway Address

 

 

 

چگونگی عوض کردن رمز رابط مودم روترهای شرکت دی لینک (D-LINK) بسیار ساده است. در این بخش آموزش دو مودم روتر ADSL (نسخه ADSL2+) و یک اکسس پوینت (AP) که همگی قابلیت وایرلس (به عبارتی، شبکه وای فای) دارند، قرار گرفته است که از رابط‌های کاربری مختلفی استفاده می‌کنند. منظور از رابط کاربری، همان قسمت گرافیکی تنظیمات و پیکربندی‌های مودم است. با توجه رابط کاربری خود، بر روی یکی از بلوک‌های زیر کلیک کنید تا آموزش آن نمایان شود. درصورتی که این رابط کاربری مانند مودم شما نیست، بر روی بلوک دیگر کلیک کنید.

 

http://pasakgroup.com

 

 

درباره pasakgroup

پیشنهاد ما به شما

دوربین QIHAN دوربین کیوهان دوربین مداربسته QIHAN دوربین مداربسته کیوهان

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan دوربین Qihan دوربین کیوهان و دوربین مداربسته Qihan دوربین مداربسته …