بهترین گوشی های هوشمند بازار با قیمت ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان – اردیبهش

ما سعی خواهیم کرد این مقاله را بصورت ماهانه و مرتب مورد بازبینی قرار دهیم تا بتوانیم شایسته‌ترین گزینه‌های خرید را بر اساس شرایط بازار ایران به شما معرفی کنیم. بازار تلفن‌های هوشمند در کشور ما برخلاف دیگر بازارهای حوزه الکترونیک و کامپیو‌تر کمتر وارد بحران می‌شود و همیشه مشتریان خود را حفظ می‌کند. خریداران زیادی هستند که بودجه زیادی را صرف خرید یک تلفن هوشمند می‌کنند بطوری که بخشی از خرید خود بسیار راضی بوده و بخشی بدلیل انتخاب غلط و نابجا متضرر می‌گردند.
در این مقاله همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار ما یک لیست شامل چندین گزینه که از ارزان‌ترین به گزارن‌ترین مرتب شده است به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید نمایید. توجه داشته باشید مهم‌ترین فاکتوری که از دید ما در این مقاله به جهت انتخاب گزینه‌های معرفی لحاظ شده است فاکتور نسبت ارزش محصول به کارایی می‌باشد.

این بدین معنی است که تمامی تلفن‌هایی که در این مقاله از دیدگان شما می‌گذرد به نسبت قیمت خود بالا‌ترین کارایی را در همه جوانب ارائه می‌دهند. پس طبیعیست از ذکر مدلهای لوکس و تلفن‌هایی که ارزش خرید چندان بالایی به نسبت امکانات عرضه شده ندارند خودداری کرده‌ایم. همچنین در این لیست سعی کرده‌ایم تمامی فیدبک‌ها و نظرات کاربرانی که از این تلفن‌ها استفاده کرده‌اند را لحاظ کنیم و از آوردن نام‌های نا‌آشنا و برندهای متفرقه خودداری کنیم.
جهت دریافت مشخصات دقیقتر هر گوشی می توانید با کلیک کردن بر روی نام آنها به منابع کاملتر اطلاعاتی هدایت شوید.
پیش از آغاز معرفی بهترین اسمارت فون‌ها، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه نمایید.


اکنون مستقیماً به سراغ اولین مدل پیشنهادی شهر سخت افزار می‌رویم، مدلی که بالطبع ارزان‌ترین پیشنهاد ما محسوب می‌شود اما امکانات ارزشمندی را به همراه دارد.
Huawei Ascend Y360

قیمت: حدود ۲۲۰ هزار تومان بدون گارانتی

برای شروع لیست این ماه و معرفی ارزان ترین گوشی، به سراغ برند هواوی می رویم. برندی که برای هر بودجه ای یک گزینه ی خوب جهت معرفی دارد. مدل Y360 جزو مدلهای ارزان، کارآمد و پرفروش این برند است و مشخصات خوبی را به خریدار عرضه می کند، خرید این گوشی از دید یک گوشی دوم هم بسیار می تواند مورد توجه واقع شود.
Y360 با بدنه تمام پلاستیکی ۱۱۸ گرمی خود و ضخامت ۱۰٫۹ میلیمتری در رنگ های سفید و مشکی تولید شده است. این گوشی دو سیم کارته دارای یک نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۸۵۴*۴۸۰ پیکسلی است و خوشبختانه به لطف پانل IPS از زاویه دید و دقت رنگ خوبی برخوردار است، هرچند باید کیفیت آن را با توجه به بهای پرداختی سنجید.
هواوی در این گوشی از یک چیپست ساخت مدیاتک مدل MT6582 استفاده کرده است تا علاوه بر پایین نگه داشتن قیمت بتواند عملکرد مناسبی را هم ارائه کند. این چیپست با بهره مندی از چهار هسته Cortex-A7 که در سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز کار می کنند می تواند عملکرد مناسبی را با توجه به برچسب قیمتی اش ارائه دهد. حافظه رم گوشی ۵۱۲ مگابایت بوده و اگرچه مناسب اپلیکیشن های سنگین نیست اما در رده ارزان قیمت ها کاملاً قابل انتظار است. ظرفیت ذخیره سازی هم ۴ گیگابایت است که می تواند توسط کارت حافظه خارجی افزایش یابد.
شاید نقطه قوت این گوشی را بتوان دوربین ۵ مگاپیکسلی اش دانست، این دوربین که فیلمبرداری ۷۲۰p هم انجام می دهد با توجه به دارا بودن یک فلاش دوتایی LED و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی کاملاً فراتر از انتظار است! سیستم عامل این گوشی اندروید ۴٫۴٫۲ است و برای آن خبری از اندروید ۵ نیست، اما اگر به دید یک گوشی ارزان قیمت یا گوشی دوم نگاه کنید خیلی مهم به نظر نمی رسد. پشتیبانی از شبکه های نسل سوم و دو سیم کارته بودن، در کنار باتری ۱۷۳۰ میلی آمپری دیگر مزایای این گوشی ارزان قیمت را تشکیل می دهند.
چیپست چهار هسته ای
دوربین ۵ مگاپیکسلی

فیلمبرداری ۷۲۰p

حافظه رم نا امید کننده
Lenovo A2010

قیمت: حدود ۳۵۰ هزار تومان با ۱۲ ماه گارانتی سازگار ارقام

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

دومین پیشنهاد ما باز هم از یک برند چینی است، لنوو مدل a2010 یک گوشی جدید از این کمپانی سرشناس چینی است که می تواند با مشخصات و قابلیت های خوبش در کنار قیمت عالی مورد توجه قرار بگیرد.
این گوشی که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شده است، با بدنه ی پلاستیکی اما خوش ساخت و وزن ۱۳۷ گرمی، ضخامتی ۹٫۹ میلیمتری دارد. رنگ بندی این گوشی شبیه اکثر گوشی های ارزان قیمت سفید و مشکی است و نمی توان انتظار رنگ هایی همچون طلایی و … را از آن داشت.
نمایشگر a2010 یک tft با ابعاد ۴٫۵ اینچی و رزولوشن ۸۵۴*۴۸۰ پیکسلی است که تراکم ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. خیلی از نمایشگر این گوشی نمی توان انتظار داشت اما کیفیت آن برای وب گردی و استفاده پیام رسانی کاملاً مناسب است. معمولاً نمایشگر گوشی های ارزان قیمت روکش محافظ همچون gorilla glass ندارند، a2010 هم از این قاعده پیروی می کند.
چیپست گوشی یک ۴ هسته ای پایین رده از مدیاتک با مدل MT6735M است که از پردازنده گرافیکی Mali-T720 برخوردار است و سرعت هسته های آن بر روی ۱ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه رم گوشی یکی از نقاط قوت آن است و با ۱ گیگابایت ظرفیت در این محدوده قیمت خودنمایی می کند. فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی آن در کنار اسلات کارت حافظه کاملاً رضایت بخش است.
دوربین اصلی گوشی یک ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED است که می تواند فیلمبرداری ۷۲۰p داشته باشد، دوربین ثانویه هم یک ۲ مگاپیکسلی است و عملکرد خوبی در این رده قیمتی دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۵٫۱ است و برعکس دیگر گوشی های ارزان قیمت که افت قیمتشان به دلیل قدیمی شدن است، کاملاً بروز و تازه نفس به نظر می آید. مهمترین نقطه قوت این گوشی دو سیم کارته پشتیبانی از شبکه LTE است! با پرداخت هزینه کم شما یک گوشی نسل چهارم با ۱ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی و دوربین ۵ مگاپیکسلی دارید! باتری هم ۲۰۰۰ میلی آمپری است و کاملاً کافی و رضایت بخش است.
دوربین ۵ مگاپیکسلی

برخورداری از شبکه ی نسل چهارم

فیلمبرداری ۷۲۰p
باتری می توانست بهتر هم باشد

Huawei Honor 4C
قیمت: حدود ۴۶۰ هزار تومان بدون گارانتی
هواوی بسیار قدرتمند در بازار ایران ظاهر شده است و سری آنر آن به خوبی جای خود را در میان کاربران باز کرده است. Honor 4C که مدل جدید و بروز شده ۳C است، در برخی موارد بهبود یافته و طراحی آن هم بسیار بهتر گشته است.
این گوشی با ضخامت ۸٫۸ میلیمتری و با بدنه‌ای پلاستیکی به وزن ۱۶۲ گرم، در رنگ‌های طلایی، مشکی و سفید موجود است. هواوی ترجیح داده است تا نمایشگر را از لحاظ آماری تغییری ندهد و از‌‌ همان پانل ۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی استفاده کند.
مهم‌ترین تغییری که هواوی در ۴C نسبت به ۳C ایجاد کرده است، استفاده از چیپست HiSilicon Kirin 620 است که باعث تحولی قابل توجه در قدرت پردازشی گوشی شده است. ۸ هسته پردازشی Cortex A53 به همراه واحد گرافیکی Mali-450 MP4 در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی مجموعه پردازشی بسیار مناسب و قدرتمندی را به ازای این قیمت تحویل شما می‌دهند. حافظه داخلی ۴C به میزان ۸ گیگابایت است که به کمک کارت حافظه MicroSD امکان افزایش آن وجود دارد.
دوربین اصلی هواوی ۴C یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است که جهشی مناسب در مقابل دوربین ۸ مگاپیکسلی ۳C به شمار می‌رود. این دوربین با توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p و برخورداری از فلاش LED به همراه دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی یک گوشی با قابلیت‌های مالتی مدیا بسیار خوب محسوب می‌شود. سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۲ کیت کت به همراه باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شبکه‌های ۳G از دیگر امکانات Honor 4C محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید سیستم عامل اخیراً به لالی پاپ ۵٫ ۱ قابل بروزرسانی است.
بسیار ارزشمند در برابر قیمت

چیپست ۶۴ بیتی
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو

قیمت بسیار خوب
بدنه پلاستیکی
Microsoft Lumia 540

قیمت: حدود ۵۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
حیف است لیست ما تماماً از مدلهای اندرویدی پر شود و نام و نشانی از ویندوز فون در آن نباشد! لومیا ۵۴۰ دو سیم یکی از گوشی های بسیار خوش قیمت مایکروسافت یا همان نوکیا سابق است که به شما امکانات بسیار خوب و مناسبی را با قیمتی کاملاً مناسب عرضه می کند.
این زیبا با رنگ بندی متنوع نارنجی، سفید، مشکی، آبی و خاکستری وزنی معادل ۱۵۲ گرم داشته و ۸٫۶ میلیمتر ضخامت دارد. هرچند لومیا ۵۴۰ بطور کامل از پلاستیک ساخته شده است اما با توجه به طراحی اسپورت آن، بعید است به راحتی از آن دل زده شوید.
نمایشگر ۵ اینچی این تلفن با رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل و پانل IPS یک نقطه قوت مناسب برای آن به شمار می رود. مایکروسافت همچنین در این نمایشگر تکنولوژی ClearBlack را بکار برده است تا نمایش رنگ های مشکی بهتر صورت بپذیرد. چیپست گوشی شاید کمی نا امیدتان کند، Snapdragon 200 نه تنها چیپستی پایین رده است بلکه قدیمی هم می باشد اما ویندوز فون در زمینه استفاده و مدیریت بهتر منابع از اندروید بهتر عمل می کند و می توان به عملکرد این چیپست بر روی این گوشی امیدوار بود، رم ۱ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی هم دیگر مشخصات سخت افزاری آن را تشکیل می دهند.
دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم ۲٫۲ و فلاش LED یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی را به ما نشان می دهد، این دوربین البته از عهده فیلمبرداری ۷۲۰p برنمی آید اما به لطف دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی مجموعه نسبتاً خوبی را جهت عکاسی فراهم آورده اند.
متاسفانه لومیا ۵۴۰ از شبکه های نسل ۴ پشتیبانی نمی کند اما دو سیم کارته است و باتری آن ۲۲۰۰ میلی آمپری می باشد، ویندوز فون ۸٫۱ بر روی آن عملکردی لذت بخش را برایتان فراهم می کند.
طراحی جذاب

۱ گیگابایت حافظه رم

نمایشگر HD
عدم پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم

Lenovo A7000

قیمت: حدود ۶۷۵ هزار تومان با ۱۲ ماه گارانتی سازگار ارقام

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)
لنوو تقریباً چند ماهی است که با پشتوانه شرکت نام آشنای سازگار ارقام پا به بازار رسمی ایران گذاشته است، Lenovo A7000 یک میان رده ی قدرتمند از لنوو است که با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد می تواند گزینه ی جدی خریداران باشد.
این گوشی با ضخامت ۸ میلیمتر و وزن ۱۴۰ گرمی اش با در نظر گرفتن نمایشگر ۵٫۵ اینچی بسیار خوش وزن است. بدنه ی پلاستیکی این گوشی در ۳ رنگ سفید، مشکی و زرد تولید شده است که فعلاً بطور رسمی ما تنها رنگ مشکی و سفید آن را در بازار شاهد هستیم.
نمایشگر این گوشی ۵٫۵ اینچی از نوع IPS است که با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی اش تراکم ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند. کیفیت نمایشگر و زاویه دید آن بسیار خوب و راضی کننده است و همچنین بزرگ بودن آن برای کسانی که دنبال فبلت ارزان قیمت و خوش دست هستند کفایت می کند.
چیپست گوشی یک مدیاتک ۸ هسته ای با هسته های Cortex A53 است که در سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز کار می کنند. این چیپست از پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-T760MP2 برخوردار است و برای اجرای بازیها در این نمایشگر ضعفی نخواهد داشت. ۲ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه را هم در نظر داشته باشید.
دوربین گوشی ۸ مگاپیکسلی است که از یک فلاش دوگانه LED برخوردار است و می تواند فیلمبرداری ۱۰۸۰p هم داشته باشد، این دوربین که خوشبختانه لنز آن از بدنه بیرون نزده است کیفیت تصویر قابل قبولی هم دارد. دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی است و برای عکسبرداری سلفی بسیار خوب عمل می کند.
باتری این گوشی میان رده ۲۹۰۰ میلی آمپری است و از دو سیم کارت با پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم یا ۴G نیز بهره مند است. سیستم عامل گوشی هم در حال حاضر اندروید لالی پاپ می باشد.
پشتیبانی از ۴G

چیپست ۸ هسته ای

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

رم ۲ گیگابایتی
باتری ضعیف تر از انتظار است

Huawei Ascend G7

قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان با ۱۸ ماه گارانتی تک تیم فن

 

سری G هواوی گوشی های خوش قیمت اما با امکانات بسیار خوبی هستند و توانسته اند به خوبی جای خود را در میان خریداران باز کنند. یکی از بهترین مدلهای سری G مدل G7 می باشد که در کنار امکانات مناسب و طراحی قابل قبول قیمت خوبی هم دارد.
G7 یک تلفن با ضخامت ۷٫۶ میلیمتری است و حدود ۱۶۵ گرم وزن دارد. G7 رنگ بندی مشکی، سفید و طلایی دارد و بدنه ی آن آلومینیومی است. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی با پانل IPS کیفیت خوبی را به کمک تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi ارائه می کند.
چیپست این گوشی Snapdragon 410 است و از ۴ هسته با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز در کنار واحد گرافیکی Adreno 306 کار پردازش را انجام می دهد. ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار اسلات میکرو اس دی مشخصات دیگر سخت افزاری این گوشی می باشند.
دوربین اصلی این گوشی یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است و یک فلاش LED آن را همراهی می کند. دوربین دوم این گوشی ۶ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکسهای سلفی بسیار مناسب می باشد. سیستم عامل این گوشی برخلاف بسیاری از مدلهای هواوی خوشبختانه به روز است و از نسخه ۴٫۴٫۲ استفاده می کند. نقطه قوت این گوشی باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن است که به آن توانایی دو روز شارژدهی را در بالاترین سطح ارائه می کند. این گوشی با بهره مندی از ۲ سیم کارت و شبکه ی ۴G عرضه می شود.
رم ۲ گیگابایتی

چیپست Snapdragon 410

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

رزولوشن نمایشگر Full HD نیست

Samsung Galaxy J7 4G

قیمت: حدود ۸۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
سامسونگ شلوغ ترین روزهای کاری خود را سپری می کند، این را به خوبی می توان از سری های متعددی که به تازگی روانه بازار کرده است فهمید. سری J سامسونگ گوشی های میان رده و رو به بالای این کمپانی هستند که علاوه بر مشخصات خوب قیمت دلنشینی هم دارند و طرفداران این برند با بودجه ی کمتری می توانند طعم اندروید را با دستپخت سامسونگ را بچشند.
این گوشی با بدنه پلاستیکی تنها در رنگ های سفید مشکی و طلایی تولید شده است و دارای ضخامت ۷٫۵ میلیمتر و وزن زیاد ۱۷۱ گرم است. البته عمده وزن آن را به پای نمایشگر ۵٫۵ اینچی اش باید گذاشت. نمایشگر گوشی ۵٫۵ اینچی با پانل اعلاء Super AMOLED می باشد که ۲۶۷ پیکسل بر اینچ تراکم را ارائه می کند. در واقع نقطه قوت این گوشی همین نمایشگر بسیار خوبیست که به همراه دارد.
چیپست گوشی در مدلی که معرفی کرده ایم، یک Exynos 7580 است که یک ۸ هسته ای قدرتمند به شمار می رود. این چیپست با ۸ هسته ی Cortex A53 که در سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز کار می کنند و واحد گرافیکی Mali-T720MP2 عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد. برخی نسخه های ۴G این گوشی از چیپست Snapdragon 615 ساخت کوالکام نیز استفاده می کنند که در بازارهای ایران نایاب هستند. حافظه رم گوشی ۱٫۵ گیگابایت است و فضای ذخیره سازی اش هم ۱۶ گیگابایت به همراه اسلات کارت حافظه می باشد.
دوربین گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و فیلمبرداری ۱۰۸۰p انجام می دهد، این دوربین با یک فلاش LED هم همراه شده است تا در محیط های کم نور بهتر بتواند عکاسی کند. دوربین جلو هم ۵ مگاپیکسلی است و عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. سامسونگ در این بازی قیمتی سعی کرده است بهترین چیزی که توانسته است را ارائه بدهد.
باتری گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر است و نوید یک شارژ طولانی مدت را می دهد، دو سیم کارت این گوشی از شبکه های نسل چهارم پشتیبانی می کنند و سیستم عامل اندروید ۵٫۱ هم دیگر مشخصات آن را تشکیل می دهد.
نمایشگر Super AMOLED

چیپست ۸ هسته ای قدرتمند

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

باتری خوب
بدنه ی پلاستیکی

Huawei Ascend P8

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان بدون گارانتی
مدل P8 یکی از پرچمداران موفق کمپانی هواوی برای سال ۲۰۱۵ بود، این گوشی تمام فلزی و قدرتمند آنقدر مزایا دارد تا نتوان به سادگی با توجه به افت قیمت بسیار مناسبی که داشته از روی اسم آن گذر کرد!
این گوشی خوش ساخت و تمام فلزی با ضخامت ۶٫۴ میلیمتری و وزن ۱۴۴ گرمی اش بسیار تو دل برو است! رنگ بندی های خاکستری، مشکی و طلایی است که بسته به مدلهای ۱۶ یا ۶۴ گیگابایتی فرق می کند. نمایشگر این محصول یک IPS با سایز ۵٫۲ اینچ و رزولوشن تمام اچ دی است که به شما تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را تحویل می دهد. روکش این نمایشگر از نوع گوریلا گلاس ۳ است و خیال خریدار را بابت خط و خش جزئی برطرف می کند.
اما به مهمترین بخش گوشی برسیم، چیپست P8 یک هشت هسته ای ساخت کمپانی زیرمجموعه هواوی یعنی HiSilicon است که دارای ۸ هسته Cortex-A53 با سرعت های ۲ و ۱٫۵ گیگاهرتز است، بخش گرافیکی این چیپست Mali-T628 MP4 قدرتمند است که می تواند بازیهای روز را به راحتی انجام دهد. حافظه رم گوشی هم ۳ گیگابایت است و فضای ذخیره سازی هم ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است.
دوربین گوشی یک لنز استاندارد ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 است و به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است، این دوربین به کمک فلاش دوگانه LED وقابلیت های زیادی که دارد یک دوربین کاملاً کارآمد و توانمند را به شما عرضه می کند. دوربین جلوی محصول هم ۸ مگاپیکسلی با f2.4 است و برای سلفی گرفتن بسیار مناسب خواهد بود.
این گوشی دو سیم کارته با پشتیبانی کامل از شبکه های نسل چهارم و سیستم عامل اندروید ۵ که به نسخه ۶ هم بروزرسانی می شود، در کنار باتری ۲۶۸۰ میلی آمپری و قیمتی ۱ میلیون تومانی یک انتخاب بسیار خوب به شمار می رود.
حافظه رم ۳ گیگابایتی

بدنه ی تمام فلزی

دوربین سلفی بی نظیر

عملکرد سخت افزاری چشمگیر نیست

LG G3 32GB
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان با ۲۴ ماه گارانتی مدیا پردازش

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

LG G3 بار‌ها در لیست ما قرار گرفته است، گوشی تکرار نشدنی برای LG که توانست فروش بسیار بالایی را برای آن رقم بزند و طرفداران ال جی را به وجد بیاورد.
G3 که جزو معدود تلفن‌ها با باریک‌ترین حاشیه دور نمایشگر است ضخامت ۸٫۹ میلیمتری داشته و وزن آن هم تنها ۱۴۹ گرم است که نشان می‌دهد با صفحه نمایش ۵٫ ۵ اینچی وزن بسیار مناسبی دارد. بدنه پلی کربناتی G3 که شبیه به فلز طراحی شده است جنس بسیار خوبی دارد و در ۵ رنگ مختلف قابل تهیه می‌باشد.
یکی از فاکتورهای اصلی G3 که ال جی بسیار بر روی آن مانور می‌دهد نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی آن است. این رزولوشن باعث ایجاد تراکم پیکسلی خارق العاده ۵۳۴ ppi می‌گردد رقمی که بسیار بیشتر از نسل‌های پیشین خود می‌باشد. پانل IPS به کار رفته در G3 کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد هرچند به پای SuperAMOLED همرده خود نمی‌رسد اما باز هم در‌‌ همان نگاه اول محو تصاویر زنده و با کیفیت آن خواهید شد.
ال جی همانند پرچمداران دیگر سال ۲۰۱۴ از چیپست Snapdragon 801 برای تلفن خود استفاده کرده است. ۴ هسته‌ی بسیار قدرتمند Krait جدید با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 بهبود یافته در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم تمامی اپلیکیشن‌های سنگین دنیای اندروید را به راحتی آب خوردن اجرا می‌کنند. ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه امکان انباشتن حجم زیادی از داده را به شما می‌دهد.
ال جی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای G3 که از نسل اول یعنی Optimus G و نسل بعدی آن G2 افزایش تراکمی نداشته تدارک دیده است. شاید ۱۳ مگاپیکسلی بودن این دوربین در مقایسه با رقبا نوعی کمبود به حساب آید اما بهتر بدانید ال جی در هر نسل دوربین پرچمدار خود را ارتقا بخشیده و امکانات زیادی به آن اضافه نموده است. فلاش دوگانه LED و یک لرزشگیر اپتیکال پیشرفته به همراه سیستم فوکوس خودکار لیزری از امکاناتی هستند که می‌توانید در G3 بیابید.
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری G3 می‌تواند تا ۲ روز به شما در استفاده ترکیبی فرصت بدهد همچنین اسپیکر قدرتمند ۱ واتی این تلفن صدایی رسا و با کیفیت به شما تحویل خواهد داد. سیستم عامل اندروید کیت کت G3 به اندروید ۵ آب نبات چوبی بروزرسانی شده است و امکانات نرم افزاری زیادی به همراه خود دارد.
رزولوشن QHD

لرزشگیر اپتیکال پیشرفته در کنار سیستم فوکوس خودکار لیزری
طراحی کاملاً ارگونومی و حاشیه بسیار کم نمایشگر
باتری از نسل قبلی ضعیفتر است

کنتراست پایین نمایشگر

Huawei Honor 7

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بدون گارانتی
این پیشنهاد ما در حال حاضر جزو داغترین محصولات هواوی است و بتازگی وارد بازار شده است. آنر ۷ که یک رده بالای اعلا از این کمپانی به شمار می آید جایگزین آنر ۶ شده است و مشخصات بسیار خوب و صدالبته دیزاین بسیار جذاب و چشمگیری دارد.
این گوشی خوش دست و فلزی ۸٫۵ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن هم ۱۵۷ گرم است. رنگ بندی آن شامل رنگهای طلایی، مشکی و نقره ای است و به طور یکدست از فلز ساخته شده است.
نمایشگر ۵٫۲ اینچی آن از یک پانل نسل جدید IPS-NEO بهره مند است که طبق معمول رزولوشن Full HD را ارائه می کند. ۴۲۴ PPI تراکمیست که این نمایشگر به شما ارائه می دهد. چیپست گوشی های هواوی مثل اکثر پرچمدارهایش ساخت خود یعنی Hi-Silicon است که دارای ۸ هسته پردازشی Cortex A53 در سرعت های ۱٫۵ و ۲٫۲ گیگاهرتز است. کایرین ۹۳۵ یکی از برترین چیپست های ساخته شده تا بدین حال بدست این کمپانی است که به همراه Mali-T628 MP4 که وظیفه پردازش گرافیکی آن را به عهده دارد، می تواند مهر تضمینی بابت عملکرد عالی و بی نقص گوشی باشد. حافظه رم ۳ گیگابایتی و ظرفیت ۱۶ گیگابایتی ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه را هم در نظر بگیرید.
دوربین اصلی گوشی دارای سنسور قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی است که به یک فلاش دوگانه هم مجهز شده است. این دوربین در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای سلفی و تماس های تصویری بسیار ترکیب قدرتمندی را تشکیل می دهد.
باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری و دو سیم کارت ۴G که البته یکی از آنها بطور مشترک با اسلات کارت حافظه استفاده می شود، در کنار سیستم عامل اندروید ۵ که به نسخه ۶ بروزرسانی می شود مابقی مشخصات را تشکیل می دهند.
بدنه تمام فلزی

دوربین ۲۰ مگاپیکسلی

چیپست قدرتمند Kirin 935

قیمت آن هنوز جای افت دارد

Sony Xperia Z3 Dual
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بدون گارانتی

اکسپریا Z3 تغییرات بنیادینی با Xperia Z2 نداشته است اما یک ویژگی بسیار مهم دارد که قدرآن را دانستیم و آن چیزی نیست جز عمر باتری فوق العاده آن!
اکسپریا Z3 از لحاظ فرم و ابعاد بسیار شبیه به Z2 می‌باشد و ضخامتی معادل ۷٫۳ میلیم‌تر دارد و وزن آن هم ۱۵۲ گرم می‌باشد. رنگ بندی این محصول تغییر کرده است و اکنون رنگ مسی و سبز را هم علاوه بر سفید و مشکی دارا می‌باشد. نسخه دو سیم کارت این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو میکرو سیم را دارد و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها را با نسخه‌ی قبلی نشان می‌دهد.
نمایشگر Xperia Z3 از لحاظ رزولوشن و ابعاد نسبت به Z2 تغییری نکرده است اما روشن‌تر و با کیفیت‌تر از قبل تصاویر را نمایش می‌دهد و به عبارتی سونی تنها به ارتقای کیفیت آن بسنده کرده است. این نمایشگر تمام اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سایز ۵٫ ۲ اینچ تراکم پیکسلی ۴۲۴ppi را ارائه می‌دهد. استفاده از موتور X-Reality Engine در این نمایشگر باعث می‌شود رنگ‌ها بسیار سرزنده و شاداب به نظر برسند و کیفیتی در حد پانل‌های OLED را بر روی آن شاهد باشیم.
چیپست مورد استفاده در این تلفن Snapdragon 801 مدل MSM8974AC می‌باشد و یک ارتقا نسبت به مدل MSM8974AB به کار رفته در Z2 محسوب می‌گردد. این پردازنده پرقدرت ۴ هسته‌ای همانی است که در LG G3 استفاده شده است اما در زد۳ به لحاظ پیکسلهای کمتر عملکرد بهتری نشان خواهد داد. حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات Micro SD دیگر قابلیت‌های ذخیره سازی را تشکیل می‌دهند.
در آخر هم شاهد استفاده از لنز سری G همیشگی در تلفن‌های سری Z سونی هستیم. این دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نسبت به نسل قبلی نویز کمتری دارد و عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف از خود نشان می‌دهد. به علاوه مشکل داغ شدن بدنه‌ی تلفن در حین فیلمبرداری ۴K هم تا حدودی رفع شده است. در کنار این دوربین یک فلاش LED هم برای کار در محیط‌های تاریک تعبیه شده است.
اسپیکرهای استریو در کنار یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری که با کمک هنر سونی در مدیریت مصرف می‌تواند نزدیک به دو برابر نسل قبلی شارژ دهی نماید از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی به شمار می‌رود. سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت هم قابل بروزرسانی به اندروید ۵ و در آینده نزدیک ۶ خواهد بود.
رفع اغلب مشکلات نسل قبلی
بدنه و طراحی بسیار عالی
نمایشگر بسیار با کیفیت
ضد آب و خاک
ضعیف بودن صدای اسپیکرها
HTC One M9

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بدون گارانتی

طرفداران HTC نگران نباشند! در این لیست از HTC هم برای شما پیشنهاد داریم و تصمیم گرفتیم پرچمدار امسال این کمپانی را با توجه به افت قیمت مناسبی که داشته است به شما پیشنهاد بدهیم.
مدل M9 در حال حاضر قویترین پرچمدار این کمپانی است، اگر A9 را کنار بگذاریم می توان گفت که M9 واقعا با کیفیت ترین گوشی HTC است که می توان با توجه به قیمت مناسبش به شما آن را پیشنهاد داد. این گوشی تمام فلزی با ضخامت ۹٫۶ میلیمتر و وزن ۱۵۷ گرمی در رنگ های نقره ای، طلایی، خاکستری و صورتی تولید شده است.
نمایشگر ۵ اینچی این گوشی با رزولوشن تمام اچ دی کیفیت بسیار مناسبی دارد، پانل Super LCD 3 آن تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ را تولید می کند و رنگ های بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. چیپست گوشی Snapdragon 810 است که با تمام حواشی که در حین معرفی و استفاده اش در گوشی های مختلف داشت، قدرت آن را نمی توان نادیده گرفت. این چیپست قدرتمند با ۴ هسته Cortex-A57 و سرعت ۲ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A53 و سرعت ۱٫۵ گیگاهرتزی به انصمام رم ۳ گیگابایتی و واحد گرافیکی Adreno 430 و فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی یک دستگاه ابرقدرت محسوب می شود.
دوربین این گوشی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.2 است، همین مسئله کمی این گوشی را در قیاس با دیگر رقبایش کمی ضعیفتر نشان می دهد و باعث می شود این گوشی نتواند به خوبی دیگر رقبا در نور کم هم عکسهای روشن و واضحی بگیرد، اما باز هم دوربین این گوشی جزو خوب های این رده قیمتی شمرده می شود. دوربین جلوی آن هم ۴ مگاپیکسلی با پیکسل های درشت است و توانایی خوبی به عکاس برای سلفی گرفتن می دهد.
مدل One M9 با پشتیبانی از یک سیم کارت و شبکه های نسل چهارم به همراه باتری ۲۸۴۰ میلی آمپری اش و سیستم عامل نسخه ۵٫۱ اندروید یک گزینه ی بسیار خوب با توجه به رده قیمتی و بدنه ی تمام فلزی اش به شمار می رود.
بدنه ی بسیار با کیفیت

اسپیکرهای قدرتمند

چیپست Snapdragon 810

دوربین خیلی در اندازه نام این گوشی نیست

Samsung Galaxy Note 4 N910C
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان بدون گارانتی

نوت ۴ قرار است عنوان بهترین فبلت لیست ما را از آن خود کند! تلفنی که در بسیاری فاکتور‌ها برتری فاحشی با دیگر رقبای خود دارد و جدا از این موضوع از امتیازی همچون قلم مخصوص که بسیار کاربردی است برخوردار است.
نوت ۴ عظیم الجثه نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای بسیاری داشته است. ضخامت این تلفن ۸٫ ۵ میلیم‌تر است و وزن آن هم تنها ۱۷۶ گرم می‌باشد. رنگ بندی نوت ۴ شامل رنگ‌های صورتی، طلایی، مشکی و سفید می‌باشد و جنس بدنه‌ی آن هم پلاستیک به همراه فریم فلزی می‌باشد.
نمایشگر ۵٫۷ اینچی نوت ۴ از نوع SuperAMOLED و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشد که تراکم بی‌نظیر ۵۱۵ ppi را ارائه می‌دهد. جدا از اینکه کیفیت تصویر نوت ۴ در بالا‌ترین حد ممکن و چیزی که ما تا بحال دیده‌ایم قرار می‌گیرد از لحاظ میزان تراکم و ابعاد تصویر هم جزو بالا‌ترین‌ها خواهد بود.
چیپست نسخه‌ی N910C اگزینوس ساخت سامسونگ است و دارای ۸ هسته می‌باشد. این ۸ هسته خود به دو دسته‌ی ۴ هسته‌ای بر اساس معماری big. LITTLE تقسیم می‌شوند که شامل ۴ هسته‌ی Cortex A57 و ۴ هسته‌ی Cortex A53 می‌باشند. طراحی جدید ARM به سامسونگ این امکان را داده است تا هسته‌ها معماری ۶۴ بیتی داشته باشند و در کنار پردازشگر تصویری Mali-T760 قدرتی بسیار زیاد را ارائه نمایند. حافظه‌ی رم این تلفن ۳ گیگابایت است و ظرفیت ذخیره سازی هم ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است هرچند امکان افزایش به واسطه‌ی درگاه کارت حافظه را هم دارد.
دوربین نوت ۴ یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال می‌باشد. این دوربین سنسور عریض توانایی فیلمبرداری ۴K را هم داراست و یک فلاش LED هم به همراه دارد. دوربین دوم این گوشی ۳٫۷ مگاپیکسلی است و کیفیت بسیار خوبی هم دارد.
سامسونگ برای نوت ۴ یک باتری بسیار پرقدرت ۳۲۰۰ میلی آمپری تدارک دیده است که به خوبی ۲ روز جوابگوی کارکرد ترکیبی و بلکه بیشتر خواهد بود. سیستم عامل نیز اندروید ۵ لالی پاپ است و قرار است به اندروید ۶ بروزرسانی شود.
قلم بسیار کاربردی
دوربین بسیار عالی
باتری قدرتمند
نبود نسخه دو سیم کارت

LG G4 Dual Leather Back Cover

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان با ۲۴ ماه گارانتی مدیا پردازش
(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

ال جی این ماه یکی از پرکاربرد‌ترین برند در لیست پیشنهادی شهر سخت افزار است، LG G4 آماده است تا تمامی عناوین خوب را از آن خود کند و عنوان بهترین گوشی اندرویدی این ماه را به خود اختصاص دهد.
LG G4 که با آمدنش همانند برادر پیشین خود سر و صدای زیادی به پا کرد، دارای خصیصه‌های جدیدی است که برای اولین بار با خود وارد دنیای اسمارت فون‌ها کرده است. این تلفن خوش ساخت و زیبا برخلاف دیگر رقبا بدنه فلزی یا شیشه‌ای ندارد، بلکه از یک قاب چرمی از نوع طبیعی برخوردار است که یک حس متفاوت و جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته مدل پلاستیکی آن هم موجود است اما اکثر خریداران با هزینه‌ی بیشتر تمایل به خرید مدل چرمی از خود نشان می‌دهند، ما نیز به شما قاب چرمی آن را پیشنهاد داده‌ایم.
ضخامت LG G4 حدود ۹٫۸ میلیم‌تر است و وزن آن هم ۱۵۵ گرم می‌باشد، تا اینجا مشخص است که یک گوشی فانتزی و باریک نیست! تنوع رنگ G4 در مدلهای چرمی گسترده‌تر است و شامل رنگ‌های مشکی، زرشکی، قهوه‌ای، زرد و آبی می‌شود. در مدلهای پلاستیکی سه رنگ خاکستری، طلایی و سفید موجود است. هر چند چرم‌های زرد و آبی بطور سفارشی قابل تهیه هستند.
نمایشگر ۵٫۵ اینچی جدید با نام IPS Quantum جدید ال جی قرار است تا ۲۰ درصد طیف رنگ بیشتری را نسبت به G3 نمایش دهد. کنتراست و روشنایی به میزان بسیار مناسبی بهبود یافته و تصاویر در درون این نمایشگر واقعاً زیبا هستند، برخلاف G3 که به دلیل کنتراست پایین‌اش تصاویر را کمی بی‌روح نشان می‌داد. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۵۳۴ppi بوده و از یک روکش Gorilla Glass 3 برخوردار است.
چیپست مورد استفاده در این تلفن یک Snapdragon 808 ساخت کوالکام است، حتماً می‌دانید که Snapdragon 808 برخلاف Snapdragon 810 مشکلات افزایش گرما و حرارت زیاد را ندارد و بسیار بهتر از آن عمل می‌کند. ال جی پس از پی بردن به این مشکل و علی رغم استفاده از این چیپست در G Flex 2 سعی کرد آن اشتباه را جبران کند و با انتخاب Snapdragon 808 هم توانست مشکلات گرما را حل کند و هم تعادل خوبی میان مصرف انرژی و کارایی برقرار کند. این چیپست ۶ هسته‌ای با دو هسته‌ی Cortex A57 و ۴ هسته‌ی Cortex A53 به همراه Adreno 418 یک چیپست قدرتمند و کارآمد محسوب می‌شود. استفاده از ۳ گیگابایت حافظه رم و برخورداری از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در کنار اسلات کارت حافظه توانمندی این گوشی را به خوبی نشان می‌دهد.
به بخش مهم LG G4 یعنی دوربین آن می‌رسیم، ال جی برای دوربین G4 از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f1. 8 استفاده کرده است، این لنز که از سیستم لرزشگیر اپتیکال جدیدی بهره می‌برد می‌تواند عکاسی را در شرایط نوری کم بسیار آسان‌تر از گذشته انجام دهد. سنسور سنجش رنگ جدیدی که کنار لنز دوربین و در کنار فوکوس لیزری قرار دارد به بهتر شدن کیفیت خروجی هم در دوربین و هم در نمایشگر بسیار کمک می‌کند. دوربین دوم G4 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکسهای سلفی یک دوربین ایده آل محسوب می‌شود.
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن تا ۱ روز جوابگوی استفاده ترکیبی خواهد بود، سیستم عامل اندروید ۵٫۱ لالی پاپ به همراه دو سیم کارت همزمان فعال با پشتیبانی از شبکه‌های ۴G مابقی مشخصات LG G4 را تشکیل می‌دهند.
بهترین نمایشگر IPS موجود

در زمینه دوربین بهترین در حال حاضر می باشد

باتری قابل تعویض و اسلات کارت حافظه

عملکرد باتری چندان درخشان نیست
Samsung Galaxy S6 Edge 32GB

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بدون گارانتی

 

گلکسی اس ۶ edge را با توجه به تغییرات بسیاری که با نسل قبل داشته و سر و صدای زیادی که به پا کرده است، باید به خوبی بشناسید! خوشبختانه گلکسی اس ۶ edge از بدو ورود تا الان نزدیک به ۱ میلیون تومان افت قیمت داشته است و اکنون زمان بسیار خوبی برای خرید آن به شمار می رود.
پرچمدار سال ۲۰۱۵ سامسونگ نه تنها در جنس و کیفیت ساخت بهبود بسیاری داشته است، بلکه طراحی آن هم دستخوش تغییر شده است. ضخامت آن تنها ۷ میلیمتر است و وزن آن هم ۱۳۲ گرم است، باور کنید سامسونگ هزینه ی زیادی را برای این ضخامت کم و وزن پایین پرداخت کرده است! جنس بدنه ی گلکسی اس ۶ edge ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است، بدنه ی پشتی شیشه ای در کنار فریم آلومینیومی زیبایی غیر قابل مقایسه ای به آن در برابر نسل پیشین داده است. رنگ بندی این محصول شامل رنگ های مشکی، سفید، طلایی و سبز است. شاید خاص ترین نکته درباره ی این گوشی لبه های خمیده نمایشگر آن باشد، چیزی که این مدل را با اس ۶ معمولی بسیار متمایز می کند. لبه های خمیده این گوشی علاوه بر زیبایی بیش از حد باعث ایجاد قابلیت های جدیدی در این گوشی می شوند.
نمایشگر اس ۶ edge یک نمایشکر ۵٫۱ اینچی خمیده با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی است و از نوع SuperAMOLED است. این نمایشگر قدرتمند علاوه بر کیفیت خیره کننده بهترین نمایشگر در نمایش رنگ مشکی است.
سامسونگ برای اولین بار چیپست جدید ۱۴ نانومتری خود را بر روی گلکسی اس ۶ edge قرار داده و بطور کلی از کوالکام و چیپست های اسنپدراگون خود را بی نیاز کرده است. این تصمیم برپایه مصرف انرژی بسیار کم و راندمان کاری عالی چیپست Exynos 7420 انجام گرفته است. چیپست جدید با ۸ هسته ی قدرتمند ۶۴ بیتی بر مبنای معماری big.LITTLE در حال حاضر قویترین SoC دنیای پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را در اختیار دارند و در عین حال بسیار کم مصرف می باشند. پردازشگر گرافیکی Mali-T760 با توانمندی بی نظیر خود به هیچ بازی و عملکرد سنگین گرافیکی در دنیای اندروید نه نخواهد گفت! حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی مابقی مشخصات سخت افزاری گلکسی اس ۶ را تشکیل می دهند. متاسفانه برخلاف نسل پیشین خبری از اسلات کارت حافظه در اینجا نیست.
دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ edge با گشودگی دیافراگم ۱٫۹ یک جهش عالی برای سامسونگ محسوب می شود. پرچمدار جدید سامسونگ که عکسهای آن بی نظیر می باشد به لطف یک لرزشگیر اپتیکال و فلاش LED توانایی فیلمبرداری ۴K را به شما خواهد داد. دوربین دوم این گوشی با سنسور ۵ مگاپیکسلی یکی از بهترین انتخاب ها برای عکسبرداری سلفی محسوب می شود، دوربین جلو هم همانند دوربین پشت از f1.9 برخوردار است و در محیطهای تاریک و کم نور عکسهای بسیار خوبی تهیه خواهد کرد.
گلکسی اس ۶ edge ظرفیت باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری دارد اما اصلاً جای نگرانی نیست! این گوشی به دلیل چیپست بسیار کم مصرف خود مشکلی در تامین انرژی ندارد و به راحتی تا ۱ روز و نیم به شارژ دهی در استفاده ترکیبی می پردازد. سیستم عامل اندروید ۵٫۱ که به ۶ بروزرسانی می شود با رابط کاربری بروز و اصلاح شده تاچ ویز هم مشخصات نرم افزاری آن را تشکیل می دهد.
قدرتمند ترین چیپست موبایل در دنیا را دارد

نمایشگر عالی

دوربین بسیار عالی

دارای قابلیت شارژ بی سیم بطور پیش فرض

بدنه اثر انگشت زیادی جذب می کند

امکان تعویض باتری و اسلات کارت حافظه ندارد
Sony Xperia Z5 Dual

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان بدون گارانتی

 

سونی عادت دارد که به سال نرسیده پرچمدار جدیدش را معرفی کند، امسال هم این روند با معرفی سه گوشی از خانواده Z5 انجام شد، با این حال اگرچه مدل Z5 هنوز جای افت قیمت زیادی را دارد اما تصمیم گرفتیم آن را وارد لیست این ماه شهر سخت افزار کنیم.
Xperia Z5 نسخه دو سیم که شاید بتوان تفاوت مهم آن را با مدل Premium در رزولوشن نمایشگر عنوان کرد، از یک بدنه ی شیشه ای با فریم فلزی برخوردار است و با نهایت دقت ساخته شده است. ضخامت آن اگرچه بیشتر از مدل قبلی شده و به ۷٫۳ میلیمتر رسیده است اما همچنان با وزن ۱۵۴ گرمی یک گوشی خوش ساخت و خوش دست به شمار می رود. رنگ بندی این گوشی شامل رنگ های مشکی، سفید، طلایی و سبز است که رنگ سبز آن جزو رنگ های ویژه و کمیاب این گوشی به شمار می رود.
نمایشگر این محصول ۵٫۲ اینچی با رزولوشن FullHD است که به شما ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ تراکم را ارائه می کند، پانل IPS هم با کمک انجین X-Reality در خلق تصاویری بی نقص و عالی نقش ایفا خواهد کرد. چیپست ابرگوشی سونی Snapdragon 810 است و با توجه به وعده ی سونی مبنی بر مهار حرارت این چیپست و استفاده از هیت سینک پیشرفته تر، شاهد عملکرد روان تر، خنک تر و تضمین شده ای بر روی آن خواهیم بود. Snapdragon 810 با ۴ هسته ی Cortex-A57 و ۴ هسته ی Cortex-A53 در سرعت ها ۲ و ۱٫۵ گیگاهرتز به همراه واحد گرافیکی Adreno 430 و ۳ گیگابایت رم، شما را در سخت ترین وظایف یاری خواهد کرد. سونی برای این گوشی ظرفیت حافظه ۳۲ گیگابایتی را در نظر گرفته است که می توان با کارت حافظه آن را افزایش داد.
در بخش دوربین، سونی با استفاده از آخرین دستاورهایش در ساخت لنز و سنسور، برای این گوشی از یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 استفاده کرده است. این دوربین قدرتمند به لطف سیستم تشخیص فاز سرعت فوکوس بسیار بالایی را به همراه دارد و با فیلمبرداری ۴k بی نظیرش حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. در حقیقت بخواهیم یک مورد را در بین خانواده Xperia Z نام ببریم که واقعاً دچار تحول شده است دوربین Xperia Z5 است. دوربین سلفی این محصول با رزولوشن ۵٫۱ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۱۰۸۰p عملکرد بسیار خوبی همانند دوربین اصلی خواهد داشت.
در نهایت سونی Xperia Z5 نسخه دو سیم با پشتیبانی کامل از شبکه های نسل چهارم، سنسور اثر انگشت به همراه سیستم عامل اندروید ۵٫۱ که به نسخه ۶ بروزرسانی می شود و یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری جزو پیشنهاد های ویژه شهر سخت افزار است، انتظار می رود این محصول با کاهش قیمت ارز و در هفته های آتی کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند.
طراحی خاص و ناب سونی

چیپست Snapdragon 810 با عملکرد اصلاح شده

دوربین بسیار عالی

ضدآب و خاک

قیمت آن جای افت دارد

Samsung Galaxy Note 5 Duos 32GB

قیمت: حدود ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بدون گارانتی
چند ماهی از معرفی برترین فبلت دنیا نمی گذرد اما دیگر وقت آن است که نوت ۵ را با توجه به قیمت تثبیت شده اش در لیست شهر سخت افزار قرار دهیم. هر چه از نوت ۵ بگوییم کم گفته ایم، گوشی خاص و بی نظیری که به لطف قلم S Pen طرفداران زیادی در دنیا برای خود بدست آورده است.
نوت ۵ جدید سامسونگ با یک تغییر بنیادی در طراحی روانه بازار گشته است، این فبلت ۵٫۷ اینچی از یک بدنه ی شیشه ای با فریم فلزی برخوردار است و دقیقاً با همان استانداردهای سامسونگ در ساخت خانواده گلکسی اس ۶ همراه شده است. ضخامت گوشی ۷٫۶ میلیمتر است و با وزن ۱۷۱ گرمی کاملاً با وقار و خوش اندازه به نظر می رسد. سامسونگ برای بهترین فبلت اش رنگ های نقره ای، طلایی، سرمه ای و سفید را در نظر گرفته است.
نمایشگر ۵٫۷ اینچی نوت ۵ با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، بالاترین کیفیت را در بین تمامی گوشی های موبایل تا بدین لحظه دارد. این نمایشگر آنقدر جذاب و چشم نواز است که بعد از مدتی کار کردن با آن دیگر نمایشگری برای شما جای آن را نمی گیرد. تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ آن هم به شما تضمین یک کیفیت خارق العاده را می دهد. توانایی بی نظیر پانل های SuperAMOLED هم در نمایش رنگ مشکی هم نیاز به تعریف ندارد.
چیپست جدید با ۸ هسته ی قدرتمند ۶۴ بیتی بر مبنای معماری big.LITTLE در حال حاضر قویترین SoC دنیای پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را در اختیار دارند و در عین حال بسیار کم مصرف می باشند. پردازشگر گرافیکی Mali-T760 با توانمندی بی نظیر خود به هیچ بازی و عملکرد سنگین گرافیکی در دنیای اندروید نه نخواهد گفت! حافظه رم ۴ گیگابایتی در کنار فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی مابقی مشخصات سخت افزاری نوت ۵ را تشکیل می دهند. متاسفانه برخلاف نسل پیشین خبری از اسلات کارت حافظه در اینجا نیست.
دوربین نوت ۵ دقیقاً همان دوربین استفاده شده در سری گلکسی اس ۶ و edge است. لازم نیست که دوباره تکرار کنیم که این دوربین جزو بهترین دوربین هایی هست که می توانید با آن به رقابت با دیگر گوشی ها بپردازید.
نوت ۵ با یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه نسل چهارم، سیستم عامل اندروید ۵٫۱ و قابل بروزرسانی به اندروید ۶ به عنوان بهترین گوشی اندرویدی لیست ما به شما معرفی می شود.
قدرتمند ترین چیپست موبایل در دنیا را دارد

قلم ارتقا یافته S Pen

رم ۴ گیگابایتی

دارای قابلیت شارژ بی سیم بطور پیش فرض

بدنه اثر انگشت زیادی جذب می کند

امکان تعویض باتری و اسلات کارت حافظه ندارد

Apple iPhone 6S 16GB
قیمت: حدود ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
آخرین گزینه‌ی لیست ما به تلفنی اختصاص یافته که شهرت بسیار خوبی بین مردم دنیا دارد! آیفون ۶S که در حال حاضر هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ امکان دسترسی به خوبی در بازار جا افتاده است به عنوان آخرین گزینه ی لیست ما به شما پیشنهاد می شود.
۶S با یک طراحی بسیار شکیل و بدنه‌ای فلزی و بسیار با کیفیت و دقت بالا ساخته شده است. اپل سعی نموده در ساخت این تلفن از بهترین متریال و تخصص خود بهره ببرد تا محصولی در خور برچسب قیمتی آن عرضه کند. ضخامت این تلفن ۴٫۷ اینچی تنها ۷٫۱ میلیم‌تر است و وزن آن نیز ۱۴۳ گرم است و با بدنه‌ای آلومینیومی در ۴ رنگ مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد قابل تهیه است.
نمایشگر ۴٫۷ اینچی IPS آیفون ۶S رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسلی با تراکم ۳۲۶ ppi دارد. زاویه دید بالا در کنار دقت رنگ و روشنایی و کنتراست عالی از دیگر مشخصات این نمایشگر اعلا می‌باشد.
چیپست جدید Apple A9 دارای دو هسته ۶۴ بیتی Twister بوده و با سرعت۱٫۴۸ گیگاهرتز کار می‌کند. در کنار آن پردازشگر گرافیکی قدرتمند PowerVR GT7600 با شش گروه هسته سایه زنی در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم انجام وظیفه می‌کنند. به خوبی مشخص است که آیفون ۶S از یک سخت افزار بسیار حرفه‌ای و قدرتمند استفاده می‌کند و توانایی بالایی در انجام محاسبات از خود نشان می‌دهد. چیپست کمکی M9 که وظیفه پردازش اطلاعات سنسور‌ها را بر عهده دارد هم کمک شایانی در روان‌تر کردن عملیات می‌کند.
دوربین آیفون ۶S یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به انضمام یک فلاش LED دو گانه می‌باشد. اپل در دوربین آیفون ۶S از تکنیک جدیدی به نام تشخیص فاز بهره برده است تا سرعت فوکوس سریعتری داشته باشد. اکنون آیفون ۶S می تواند علاوه بر فیلمبرداری ۱۰۸۰p به فیلمبرداری ۲۱۶۰p نیز بپردازد. دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی شده است تا آیفون در مقابل رقبایش چیزی کم نداشته باشد.
باتری آیفون ۶S جدید ۱۷۱۵ میلی آمپری است و برای یک گوشی با چنین سخت افزاری معقول و مناسب به نظر می‌رسد. آیفون و خصوصاً مدل جدید آن نیازی به توضیحات اضافه ندارد و اگر از عاشقان اپل و محصول با کیفیت و رده بالا هستید و بودجه کافی هم دارید معطل نمانید!
خاص و بی همتا در کیفیت
چیپست قدرتمند ۶۴ بیتی و پردازشگر گرافیکی فوق العاده
تعامل بی نظیر سخت افزار و سیستم عامل
نمایشگر ۴٫۷ اینچی بسیار با کیفیت
برآمدگی لنز دوربین برای برخی خوشایند نیست

منبع:
فروشگاه اینترنتی پاساک

ما سعی خواهیم کرد این مقاله را بصورت ماهانه و مرتب مورد بازبینی قرار دهیم تا بتوانیم شایسته‌ترین گزینه‌های خرید را بر اساس شرایط بازار ایران به شما معرفی کنیم. بازار تلفن‌های هوشمند در کشور ما برخلاف دیگر بازارهای حوزه الکترونیک و کامپیو‌تر کمتر وارد بحران می‌شود و همیشه مشتریان خود را حفظ می‌کند. خریداران زیادی هستند که بودجه زیادی را صرف خرید یک تلفن هوشمند می‌کنند بطوری که بخشی از خرید خود بسیار راضی بوده و بخشی بدلیل انتخاب غلط و نابجا متضرر می‌گردند.
در این مقاله همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار ما یک لیست شامل چندین گزینه که از ارزان‌ترین به گزارن‌ترین مرتب شده است به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید نمایید. توجه داشته باشید مهم‌ترین فاکتوری که از دید ما در این مقاله به جهت انتخاب گزینه‌های معرفی لحاظ شده است فاکتور نسبت ارزش محصول به کارایی می‌باشد.

این بدین معنی است که تمامی تلفن‌هایی که در این مقاله از دیدگان شما می‌گذرد به نسبت قیمت خود بالا‌ترین کارایی را در همه جوانب ارائه می‌دهند. پس طبیعیست از ذکر مدلهای لوکس و تلفن‌هایی که ارزش خرید چندان بالایی به نسبت امکانات عرضه شده ندارند خودداری کرده‌ایم. همچنین در این لیست سعی کرده‌ایم تمامی فیدبک‌ها و نظرات کاربرانی که از این تلفن‌ها استفاده کرده‌اند را لحاظ کنیم و از آوردن نام‌های نا‌آشنا و برندهای متفرقه خودداری کنیم.
جهت دریافت مشخصات دقیقتر هر گوشی می توانید با کلیک کردن بر روی نام آنها به منابع کاملتر اطلاعاتی هدایت شوید.
پیش از آغاز معرفی بهترین اسمارت فون‌ها، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه نمایید.


اکنون مستقیماً به سراغ اولین مدل پیشنهادی شهر سخت افزار می‌رویم، مدلی که بالطبع ارزان‌ترین پیشنهاد ما محسوب می‌شود اما امکانات ارزشمندی را به همراه دارد.
Huawei Ascend Y360

قیمت: حدود ۲۲۰ هزار تومان بدون گارانتی

برای شروع لیست این ماه و معرفی ارزان ترین گوشی، به سراغ برند هواوی می رویم. برندی که برای هر بودجه ای یک گزینه ی خوب جهت معرفی دارد. مدل Y360 جزو مدلهای ارزان، کارآمد و پرفروش این برند است و مشخصات خوبی را به خریدار عرضه می کند، خرید این گوشی از دید یک گوشی دوم هم بسیار می تواند مورد توجه واقع شود.
Y360 با بدنه تمام پلاستیکی ۱۱۸ گرمی خود و ضخامت ۱۰٫۹ میلیمتری در رنگ های سفید و مشکی تولید شده است. این گوشی دو سیم کارته دارای یک نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۸۵۴*۴۸۰ پیکسلی است و خوشبختانه به لطف پانل IPS از زاویه دید و دقت رنگ خوبی برخوردار است، هرچند باید کیفیت آن را با توجه به بهای پرداختی سنجید.
هواوی در این گوشی از یک چیپست ساخت مدیاتک مدل MT6582 استفاده کرده است تا علاوه بر پایین نگه داشتن قیمت بتواند عملکرد مناسبی را هم ارائه کند. این چیپست با بهره مندی از چهار هسته Cortex-A7 که در سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز کار می کنند می تواند عملکرد مناسبی را با توجه به برچسب قیمتی اش ارائه دهد. حافظه رم گوشی ۵۱۲ مگابایت بوده و اگرچه مناسب اپلیکیشن های سنگین نیست اما در رده ارزان قیمت ها کاملاً قابل انتظار است. ظرفیت ذخیره سازی هم ۴ گیگابایت است که می تواند توسط کارت حافظه خارجی افزایش یابد.
شاید نقطه قوت این گوشی را بتوان دوربین ۵ مگاپیکسلی اش دانست، این دوربین که فیلمبرداری ۷۲۰p هم انجام می دهد با توجه به دارا بودن یک فلاش دوتایی LED و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی کاملاً فراتر از انتظار است! سیستم عامل این گوشی اندروید ۴٫۴٫۲ است و برای آن خبری از اندروید ۵ نیست، اما اگر به دید یک گوشی ارزان قیمت یا گوشی دوم نگاه کنید خیلی مهم به نظر نمی رسد. پشتیبانی از شبکه های نسل سوم و دو سیم کارته بودن، در کنار باتری ۱۷۳۰ میلی آمپری دیگر مزایای این گوشی ارزان قیمت را تشکیل می دهند.
چیپست چهار هسته ای
دوربین ۵ مگاپیکسلی

فیلمبرداری ۷۲۰p

حافظه رم نا امید کننده
Lenovo A2010

قیمت: حدود ۳۵۰ هزار تومان با ۱۲ ماه گارانتی سازگار ارقام

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

دومین پیشنهاد ما باز هم از یک برند چینی است، لنوو مدل a2010 یک گوشی جدید از این کمپانی سرشناس چینی است که می تواند با مشخصات و قابلیت های خوبش در کنار قیمت عالی مورد توجه قرار بگیرد.
این گوشی که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شده است، با بدنه ی پلاستیکی اما خوش ساخت و وزن ۱۳۷ گرمی، ضخامتی ۹٫۹ میلیمتری دارد. رنگ بندی این گوشی شبیه اکثر گوشی های ارزان قیمت سفید و مشکی است و نمی توان انتظار رنگ هایی همچون طلایی و … را از آن داشت.
نمایشگر a2010 یک tft با ابعاد ۴٫۵ اینچی و رزولوشن ۸۵۴*۴۸۰ پیکسلی است که تراکم ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. خیلی از نمایشگر این گوشی نمی توان انتظار داشت اما کیفیت آن برای وب گردی و استفاده پیام رسانی کاملاً مناسب است. معمولاً نمایشگر گوشی های ارزان قیمت روکش محافظ همچون gorilla glass ندارند، a2010 هم از این قاعده پیروی می کند.
چیپست گوشی یک ۴ هسته ای پایین رده از مدیاتک با مدل MT6735M است که از پردازنده گرافیکی Mali-T720 برخوردار است و سرعت هسته های آن بر روی ۱ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه رم گوشی یکی از نقاط قوت آن است و با ۱ گیگابایت ظرفیت در این محدوده قیمت خودنمایی می کند. فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی آن در کنار اسلات کارت حافظه کاملاً رضایت بخش است.
دوربین اصلی گوشی یک ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED است که می تواند فیلمبرداری ۷۲۰p داشته باشد، دوربین ثانویه هم یک ۲ مگاپیکسلی است و عملکرد خوبی در این رده قیمتی دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۵٫۱ است و برعکس دیگر گوشی های ارزان قیمت که افت قیمتشان به دلیل قدیمی شدن است، کاملاً بروز و تازه نفس به نظر می آید. مهمترین نقطه قوت این گوشی دو سیم کارته پشتیبانی از شبکه LTE است! با پرداخت هزینه کم شما یک گوشی نسل چهارم با ۱ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی و دوربین ۵ مگاپیکسلی دارید! باتری هم ۲۰۰۰ میلی آمپری است و کاملاً کافی و رضایت بخش است.
دوربین ۵ مگاپیکسلی

برخورداری از شبکه ی نسل چهارم

فیلمبرداری ۷۲۰p
باتری می توانست بهتر هم باشد

Huawei Honor 4C
قیمت: حدود ۴۶۰ هزار تومان بدون گارانتی
هواوی بسیار قدرتمند در بازار ایران ظاهر شده است و سری آنر آن به خوبی جای خود را در میان کاربران باز کرده است. Honor 4C که مدل جدید و بروز شده ۳C است، در برخی موارد بهبود یافته و طراحی آن هم بسیار بهتر گشته است.
این گوشی با ضخامت ۸٫۸ میلیمتری و با بدنه‌ای پلاستیکی به وزن ۱۶۲ گرم، در رنگ‌های طلایی، مشکی و سفید موجود است. هواوی ترجیح داده است تا نمایشگر را از لحاظ آماری تغییری ندهد و از‌‌ همان پانل ۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی استفاده کند.
مهم‌ترین تغییری که هواوی در ۴C نسبت به ۳C ایجاد کرده است، استفاده از چیپست HiSilicon Kirin 620 است که باعث تحولی قابل توجه در قدرت پردازشی گوشی شده است. ۸ هسته پردازشی Cortex A53 به همراه واحد گرافیکی Mali-450 MP4 در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی مجموعه پردازشی بسیار مناسب و قدرتمندی را به ازای این قیمت تحویل شما می‌دهند. حافظه داخلی ۴C به میزان ۸ گیگابایت است که به کمک کارت حافظه MicroSD امکان افزایش آن وجود دارد.
دوربین اصلی هواوی ۴C یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است که جهشی مناسب در مقابل دوربین ۸ مگاپیکسلی ۳C به شمار می‌رود. این دوربین با توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p و برخورداری از فلاش LED به همراه دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی یک گوشی با قابلیت‌های مالتی مدیا بسیار خوب محسوب می‌شود. سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۲ کیت کت به همراه باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شبکه‌های ۳G از دیگر امکانات Honor 4C محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید سیستم عامل اخیراً به لالی پاپ ۵٫ ۱ قابل بروزرسانی است.
بسیار ارزشمند در برابر قیمت

چیپست ۶۴ بیتی
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو

قیمت بسیار خوب
بدنه پلاستیکی
Microsoft Lumia 540

قیمت: حدود ۵۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
حیف است لیست ما تماماً از مدلهای اندرویدی پر شود و نام و نشانی از ویندوز فون در آن نباشد! لومیا ۵۴۰ دو سیم یکی از گوشی های بسیار خوش قیمت مایکروسافت یا همان نوکیا سابق است که به شما امکانات بسیار خوب و مناسبی را با قیمتی کاملاً مناسب عرضه می کند.
این زیبا با رنگ بندی متنوع نارنجی، سفید، مشکی، آبی و خاکستری وزنی معادل ۱۵۲ گرم داشته و ۸٫۶ میلیمتر ضخامت دارد. هرچند لومیا ۵۴۰ بطور کامل از پلاستیک ساخته شده است اما با توجه به طراحی اسپورت آن، بعید است به راحتی از آن دل زده شوید.
نمایشگر ۵ اینچی این تلفن با رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل و پانل IPS یک نقطه قوت مناسب برای آن به شمار می رود. مایکروسافت همچنین در این نمایشگر تکنولوژی ClearBlack را بکار برده است تا نمایش رنگ های مشکی بهتر صورت بپذیرد. چیپست گوشی شاید کمی نا امیدتان کند، Snapdragon 200 نه تنها چیپستی پایین رده است بلکه قدیمی هم می باشد اما ویندوز فون در زمینه استفاده و مدیریت بهتر منابع از اندروید بهتر عمل می کند و می توان به عملکرد این چیپست بر روی این گوشی امیدوار بود، رم ۱ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی هم دیگر مشخصات سخت افزاری آن را تشکیل می دهند.
دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم ۲٫۲ و فلاش LED یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی را به ما نشان می دهد، این دوربین البته از عهده فیلمبرداری ۷۲۰p برنمی آید اما به لطف دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی مجموعه نسبتاً خوبی را جهت عکاسی فراهم آورده اند.
متاسفانه لومیا ۵۴۰ از شبکه های نسل ۴ پشتیبانی نمی کند اما دو سیم کارته است و باتری آن ۲۲۰۰ میلی آمپری می باشد، ویندوز فون ۸٫۱ بر روی آن عملکردی لذت بخش را برایتان فراهم می کند.
طراحی جذاب

۱ گیگابایت حافظه رم

نمایشگر HD
عدم پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم

Lenovo A7000

قیمت: حدود ۶۷۵ هزار تومان با ۱۲ ماه گارانتی سازگار ارقام

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)
لنوو تقریباً چند ماهی است که با پشتوانه شرکت نام آشنای سازگار ارقام پا به بازار رسمی ایران گذاشته است، Lenovo A7000 یک میان رده ی قدرتمند از لنوو است که با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد می تواند گزینه ی جدی خریداران باشد.
این گوشی با ضخامت ۸ میلیمتر و وزن ۱۴۰ گرمی اش با در نظر گرفتن نمایشگر ۵٫۵ اینچی بسیار خوش وزن است. بدنه ی پلاستیکی این گوشی در ۳ رنگ سفید، مشکی و زرد تولید شده است که فعلاً بطور رسمی ما تنها رنگ مشکی و سفید آن را در بازار شاهد هستیم.
نمایشگر این گوشی ۵٫۵ اینچی از نوع IPS است که با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی اش تراکم ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ را ارائه می کند. کیفیت نمایشگر و زاویه دید آن بسیار خوب و راضی کننده است و همچنین بزرگ بودن آن برای کسانی که دنبال فبلت ارزان قیمت و خوش دست هستند کفایت می کند.
چیپست گوشی یک مدیاتک ۸ هسته ای با هسته های Cortex A53 است که در سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز کار می کنند. این چیپست از پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-T760MP2 برخوردار است و برای اجرای بازیها در این نمایشگر ضعفی نخواهد داشت. ۲ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه را هم در نظر داشته باشید.
دوربین گوشی ۸ مگاپیکسلی است که از یک فلاش دوگانه LED برخوردار است و می تواند فیلمبرداری ۱۰۸۰p هم داشته باشد، این دوربین که خوشبختانه لنز آن از بدنه بیرون نزده است کیفیت تصویر قابل قبولی هم دارد. دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی است و برای عکسبرداری سلفی بسیار خوب عمل می کند.
باتری این گوشی میان رده ۲۹۰۰ میلی آمپری است و از دو سیم کارت با پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم یا ۴G نیز بهره مند است. سیستم عامل گوشی هم در حال حاضر اندروید لالی پاپ می باشد.
پشتیبانی از ۴G

چیپست ۸ هسته ای

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

رم ۲ گیگابایتی
باتری ضعیف تر از انتظار است

Huawei Ascend G7

قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان با ۱۸ ماه گارانتی تک تیم فن

 

سری G هواوی گوشی های خوش قیمت اما با امکانات بسیار خوبی هستند و توانسته اند به خوبی جای خود را در میان خریداران باز کنند. یکی از بهترین مدلهای سری G مدل G7 می باشد که در کنار امکانات مناسب و طراحی قابل قبول قیمت خوبی هم دارد.
G7 یک تلفن با ضخامت ۷٫۶ میلیمتری است و حدود ۱۶۵ گرم وزن دارد. G7 رنگ بندی مشکی، سفید و طلایی دارد و بدنه ی آن آلومینیومی است. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی با پانل IPS کیفیت خوبی را به کمک تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi ارائه می کند.
چیپست این گوشی Snapdragon 410 است و از ۴ هسته با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز در کنار واحد گرافیکی Adreno 306 کار پردازش را انجام می دهد. ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار اسلات میکرو اس دی مشخصات دیگر سخت افزاری این گوشی می باشند.
دوربین اصلی این گوشی یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است و یک فلاش LED آن را همراهی می کند. دوربین دوم این گوشی ۶ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکسهای سلفی بسیار مناسب می باشد. سیستم عامل این گوشی برخلاف بسیاری از مدلهای هواوی خوشبختانه به روز است و از نسخه ۴٫۴٫۲ استفاده می کند. نقطه قوت این گوشی باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن است که به آن توانایی دو روز شارژدهی را در بالاترین سطح ارائه می کند. این گوشی با بهره مندی از ۲ سیم کارت و شبکه ی ۴G عرضه می شود.
رم ۲ گیگابایتی

چیپست Snapdragon 410

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

رزولوشن نمایشگر Full HD نیست

Samsung Galaxy J7 4G

قیمت: حدود ۸۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
سامسونگ شلوغ ترین روزهای کاری خود را سپری می کند، این را به خوبی می توان از سری های متعددی که به تازگی روانه بازار کرده است فهمید. سری J سامسونگ گوشی های میان رده و رو به بالای این کمپانی هستند که علاوه بر مشخصات خوب قیمت دلنشینی هم دارند و طرفداران این برند با بودجه ی کمتری می توانند طعم اندروید را با دستپخت سامسونگ را بچشند.
این گوشی با بدنه پلاستیکی تنها در رنگ های سفید مشکی و طلایی تولید شده است و دارای ضخامت ۷٫۵ میلیمتر و وزن زیاد ۱۷۱ گرم است. البته عمده وزن آن را به پای نمایشگر ۵٫۵ اینچی اش باید گذاشت. نمایشگر گوشی ۵٫۵ اینچی با پانل اعلاء Super AMOLED می باشد که ۲۶۷ پیکسل بر اینچ تراکم را ارائه می کند. در واقع نقطه قوت این گوشی همین نمایشگر بسیار خوبیست که به همراه دارد.
چیپست گوشی در مدلی که معرفی کرده ایم، یک Exynos 7580 است که یک ۸ هسته ای قدرتمند به شمار می رود. این چیپست با ۸ هسته ی Cortex A53 که در سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز کار می کنند و واحد گرافیکی Mali-T720MP2 عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد. برخی نسخه های ۴G این گوشی از چیپست Snapdragon 615 ساخت کوالکام نیز استفاده می کنند که در بازارهای ایران نایاب هستند. حافظه رم گوشی ۱٫۵ گیگابایت است و فضای ذخیره سازی اش هم ۱۶ گیگابایت به همراه اسلات کارت حافظه می باشد.
دوربین گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و فیلمبرداری ۱۰۸۰p انجام می دهد، این دوربین با یک فلاش LED هم همراه شده است تا در محیط های کم نور بهتر بتواند عکاسی کند. دوربین جلو هم ۵ مگاپیکسلی است و عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. سامسونگ در این بازی قیمتی سعی کرده است بهترین چیزی که توانسته است را ارائه بدهد.
باتری گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر است و نوید یک شارژ طولانی مدت را می دهد، دو سیم کارت این گوشی از شبکه های نسل چهارم پشتیبانی می کنند و سیستم عامل اندروید ۵٫۱ هم دیگر مشخصات آن را تشکیل می دهد.
نمایشگر Super AMOLED

چیپست ۸ هسته ای قدرتمند

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

باتری خوب
بدنه ی پلاستیکی

Huawei Ascend P8

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان بدون گارانتی
مدل P8 یکی از پرچمداران موفق کمپانی هواوی برای سال ۲۰۱۵ بود، این گوشی تمام فلزی و قدرتمند آنقدر مزایا دارد تا نتوان به سادگی با توجه به افت قیمت بسیار مناسبی که داشته از روی اسم آن گذر کرد!
این گوشی خوش ساخت و تمام فلزی با ضخامت ۶٫۴ میلیمتری و وزن ۱۴۴ گرمی اش بسیار تو دل برو است! رنگ بندی های خاکستری، مشکی و طلایی است که بسته به مدلهای ۱۶ یا ۶۴ گیگابایتی فرق می کند. نمایشگر این محصول یک IPS با سایز ۵٫۲ اینچ و رزولوشن تمام اچ دی است که به شما تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را تحویل می دهد. روکش این نمایشگر از نوع گوریلا گلاس ۳ است و خیال خریدار را بابت خط و خش جزئی برطرف می کند.
اما به مهمترین بخش گوشی برسیم، چیپست P8 یک هشت هسته ای ساخت کمپانی زیرمجموعه هواوی یعنی HiSilicon است که دارای ۸ هسته Cortex-A53 با سرعت های ۲ و ۱٫۵ گیگاهرتز است، بخش گرافیکی این چیپست Mali-T628 MP4 قدرتمند است که می تواند بازیهای روز را به راحتی انجام دهد. حافظه رم گوشی هم ۳ گیگابایت است و فضای ذخیره سازی هم ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است.
دوربین گوشی یک لنز استاندارد ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 است و به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است، این دوربین به کمک فلاش دوگانه LED وقابلیت های زیادی که دارد یک دوربین کاملاً کارآمد و توانمند را به شما عرضه می کند. دوربین جلوی محصول هم ۸ مگاپیکسلی با f2.4 است و برای سلفی گرفتن بسیار مناسب خواهد بود.
این گوشی دو سیم کارته با پشتیبانی کامل از شبکه های نسل چهارم و سیستم عامل اندروید ۵ که به نسخه ۶ هم بروزرسانی می شود، در کنار باتری ۲۶۸۰ میلی آمپری و قیمتی ۱ میلیون تومانی یک انتخاب بسیار خوب به شمار می رود.
حافظه رم ۳ گیگابایتی

بدنه ی تمام فلزی

دوربین سلفی بی نظیر

عملکرد سخت افزاری چشمگیر نیست

LG G3 32GB
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان با ۲۴ ماه گارانتی مدیا پردازش

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

LG G3 بار‌ها در لیست ما قرار گرفته است، گوشی تکرار نشدنی برای LG که توانست فروش بسیار بالایی را برای آن رقم بزند و طرفداران ال جی را به وجد بیاورد.
G3 که جزو معدود تلفن‌ها با باریک‌ترین حاشیه دور نمایشگر است ضخامت ۸٫۹ میلیمتری داشته و وزن آن هم تنها ۱۴۹ گرم است که نشان می‌دهد با صفحه نمایش ۵٫ ۵ اینچی وزن بسیار مناسبی دارد. بدنه پلی کربناتی G3 که شبیه به فلز طراحی شده است جنس بسیار خوبی دارد و در ۵ رنگ مختلف قابل تهیه می‌باشد.
یکی از فاکتورهای اصلی G3 که ال جی بسیار بر روی آن مانور می‌دهد نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی آن است. این رزولوشن باعث ایجاد تراکم پیکسلی خارق العاده ۵۳۴ ppi می‌گردد رقمی که بسیار بیشتر از نسل‌های پیشین خود می‌باشد. پانل IPS به کار رفته در G3 کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد هرچند به پای SuperAMOLED همرده خود نمی‌رسد اما باز هم در‌‌ همان نگاه اول محو تصاویر زنده و با کیفیت آن خواهید شد.
ال جی همانند پرچمداران دیگر سال ۲۰۱۴ از چیپست Snapdragon 801 برای تلفن خود استفاده کرده است. ۴ هسته‌ی بسیار قدرتمند Krait جدید با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 بهبود یافته در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم تمامی اپلیکیشن‌های سنگین دنیای اندروید را به راحتی آب خوردن اجرا می‌کنند. ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه امکان انباشتن حجم زیادی از داده را به شما می‌دهد.
ال جی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای G3 که از نسل اول یعنی Optimus G و نسل بعدی آن G2 افزایش تراکمی نداشته تدارک دیده است. شاید ۱۳ مگاپیکسلی بودن این دوربین در مقایسه با رقبا نوعی کمبود به حساب آید اما بهتر بدانید ال جی در هر نسل دوربین پرچمدار خود را ارتقا بخشیده و امکانات زیادی به آن اضافه نموده است. فلاش دوگانه LED و یک لرزشگیر اپتیکال پیشرفته به همراه سیستم فوکوس خودکار لیزری از امکاناتی هستند که می‌توانید در G3 بیابید.
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری G3 می‌تواند تا ۲ روز به شما در استفاده ترکیبی فرصت بدهد همچنین اسپیکر قدرتمند ۱ واتی این تلفن صدایی رسا و با کیفیت به شما تحویل خواهد داد. سیستم عامل اندروید کیت کت G3 به اندروید ۵ آب نبات چوبی بروزرسانی شده است و امکانات نرم افزاری زیادی به همراه خود دارد.
رزولوشن QHD

لرزشگیر اپتیکال پیشرفته در کنار سیستم فوکوس خودکار لیزری
طراحی کاملاً ارگونومی و حاشیه بسیار کم نمایشگر
باتری از نسل قبلی ضعیفتر است

کنتراست پایین نمایشگر

Huawei Honor 7

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بدون گارانتی
این پیشنهاد ما در حال حاضر جزو داغترین محصولات هواوی است و بتازگی وارد بازار شده است. آنر ۷ که یک رده بالای اعلا از این کمپانی به شمار می آید جایگزین آنر ۶ شده است و مشخصات بسیار خوب و صدالبته دیزاین بسیار جذاب و چشمگیری دارد.
این گوشی خوش دست و فلزی ۸٫۵ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن هم ۱۵۷ گرم است. رنگ بندی آن شامل رنگهای طلایی، مشکی و نقره ای است و به طور یکدست از فلز ساخته شده است.
نمایشگر ۵٫۲ اینچی آن از یک پانل نسل جدید IPS-NEO بهره مند است که طبق معمول رزولوشن Full HD را ارائه می کند. ۴۲۴ PPI تراکمیست که این نمایشگر به شما ارائه می دهد. چیپست گوشی های هواوی مثل اکثر پرچمدارهایش ساخت خود یعنی Hi-Silicon است که دارای ۸ هسته پردازشی Cortex A53 در سرعت های ۱٫۵ و ۲٫۲ گیگاهرتز است. کایرین ۹۳۵ یکی از برترین چیپست های ساخته شده تا بدین حال بدست این کمپانی است که به همراه Mali-T628 MP4 که وظیفه پردازش گرافیکی آن را به عهده دارد، می تواند مهر تضمینی بابت عملکرد عالی و بی نقص گوشی باشد. حافظه رم ۳ گیگابایتی و ظرفیت ۱۶ گیگابایتی ذخیره سازی در کنار اسلات کارت حافظه را هم در نظر بگیرید.
دوربین اصلی گوشی دارای سنسور قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی است که به یک فلاش دوگانه هم مجهز شده است. این دوربین در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای سلفی و تماس های تصویری بسیار ترکیب قدرتمندی را تشکیل می دهد.
باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری و دو سیم کارت ۴G که البته یکی از آنها بطور مشترک با اسلات کارت حافظه استفاده می شود، در کنار سیستم عامل اندروید ۵ که به نسخه ۶ بروزرسانی می شود مابقی مشخصات را تشکیل می دهند.
بدنه تمام فلزی

دوربین ۲۰ مگاپیکسلی

چیپست قدرتمند Kirin 935

قیمت آن هنوز جای افت دارد

Sony Xperia Z3 Dual
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بدون گارانتی

اکسپریا Z3 تغییرات بنیادینی با Xperia Z2 نداشته است اما یک ویژگی بسیار مهم دارد که قدرآن را دانستیم و آن چیزی نیست جز عمر باتری فوق العاده آن!
اکسپریا Z3 از لحاظ فرم و ابعاد بسیار شبیه به Z2 می‌باشد و ضخامتی معادل ۷٫۳ میلیم‌تر دارد و وزن آن هم ۱۵۲ گرم می‌باشد. رنگ بندی این محصول تغییر کرده است و اکنون رنگ مسی و سبز را هم علاوه بر سفید و مشکی دارا می‌باشد. نسخه دو سیم کارت این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو میکرو سیم را دارد و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها را با نسخه‌ی قبلی نشان می‌دهد.
نمایشگر Xperia Z3 از لحاظ رزولوشن و ابعاد نسبت به Z2 تغییری نکرده است اما روشن‌تر و با کیفیت‌تر از قبل تصاویر را نمایش می‌دهد و به عبارتی سونی تنها به ارتقای کیفیت آن بسنده کرده است. این نمایشگر تمام اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سایز ۵٫ ۲ اینچ تراکم پیکسلی ۴۲۴ppi را ارائه می‌دهد. استفاده از موتور X-Reality Engine در این نمایشگر باعث می‌شود رنگ‌ها بسیار سرزنده و شاداب به نظر برسند و کیفیتی در حد پانل‌های OLED را بر روی آن شاهد باشیم.
چیپست مورد استفاده در این تلفن Snapdragon 801 مدل MSM8974AC می‌باشد و یک ارتقا نسبت به مدل MSM8974AB به کار رفته در Z2 محسوب می‌گردد. این پردازنده پرقدرت ۴ هسته‌ای همانی است که در LG G3 استفاده شده است اما در زد۳ به لحاظ پیکسلهای کمتر عملکرد بهتری نشان خواهد داد. حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات Micro SD دیگر قابلیت‌های ذخیره سازی را تشکیل می‌دهند.
در آخر هم شاهد استفاده از لنز سری G همیشگی در تلفن‌های سری Z سونی هستیم. این دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نسبت به نسل قبلی نویز کمتری دارد و عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف از خود نشان می‌دهد. به علاوه مشکل داغ شدن بدنه‌ی تلفن در حین فیلمبرداری ۴K هم تا حدودی رفع شده است. در کنار این دوربین یک فلاش LED هم برای کار در محیط‌های تاریک تعبیه شده است.
اسپیکرهای استریو در کنار یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری که با کمک هنر سونی در مدیریت مصرف می‌تواند نزدیک به دو برابر نسل قبلی شارژ دهی نماید از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی به شمار می‌رود. سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت هم قابل بروزرسانی به اندروید ۵ و در آینده نزدیک ۶ خواهد بود.
رفع اغلب مشکلات نسل قبلی
بدنه و طراحی بسیار عالی
نمایشگر بسیار با کیفیت
ضد آب و خاک
ضعیف بودن صدای اسپیکرها
HTC One M9

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بدون گارانتی

طرفداران HTC نگران نباشند! در این لیست از HTC هم برای شما پیشنهاد داریم و تصمیم گرفتیم پرچمدار امسال این کمپانی را با توجه به افت قیمت مناسبی که داشته است به شما پیشنهاد بدهیم.
مدل M9 در حال حاضر قویترین پرچمدار این کمپانی است، اگر A9 را کنار بگذاریم می توان گفت که M9 واقعا با کیفیت ترین گوشی HTC است که می توان با توجه به قیمت مناسبش به شما آن را پیشنهاد داد. این گوشی تمام فلزی با ضخامت ۹٫۶ میلیمتر و وزن ۱۵۷ گرمی در رنگ های نقره ای، طلایی، خاکستری و صورتی تولید شده است.
نمایشگر ۵ اینچی این گوشی با رزولوشن تمام اچ دی کیفیت بسیار مناسبی دارد، پانل Super LCD 3 آن تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ را تولید می کند و رنگ های بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. چیپست گوشی Snapdragon 810 است که با تمام حواشی که در حین معرفی و استفاده اش در گوشی های مختلف داشت، قدرت آن را نمی توان نادیده گرفت. این چیپست قدرتمند با ۴ هسته Cortex-A57 و سرعت ۲ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A53 و سرعت ۱٫۵ گیگاهرتزی به انصمام رم ۳ گیگابایتی و واحد گرافیکی Adreno 430 و فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی یک دستگاه ابرقدرت محسوب می شود.
دوربین این گوشی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.2 است، همین مسئله کمی این گوشی را در قیاس با دیگر رقبایش کمی ضعیفتر نشان می دهد و باعث می شود این گوشی نتواند به خوبی دیگر رقبا در نور کم هم عکسهای روشن و واضحی بگیرد، اما باز هم دوربین این گوشی جزو خوب های این رده قیمتی شمرده می شود. دوربین جلوی آن هم ۴ مگاپیکسلی با پیکسل های درشت است و توانایی خوبی به عکاس برای سلفی گرفتن می دهد.
مدل One M9 با پشتیبانی از یک سیم کارت و شبکه های نسل چهارم به همراه باتری ۲۸۴۰ میلی آمپری اش و سیستم عامل نسخه ۵٫۱ اندروید یک گزینه ی بسیار خوب با توجه به رده قیمتی و بدنه ی تمام فلزی اش به شمار می رود.
بدنه ی بسیار با کیفیت

اسپیکرهای قدرتمند

چیپست Snapdragon 810

دوربین خیلی در اندازه نام این گوشی نیست

Samsung Galaxy Note 4 N910C
قیمت: حدود ۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان بدون گارانتی

نوت ۴ قرار است عنوان بهترین فبلت لیست ما را از آن خود کند! تلفنی که در بسیاری فاکتور‌ها برتری فاحشی با دیگر رقبای خود دارد و جدا از این موضوع از امتیازی همچون قلم مخصوص که بسیار کاربردی است برخوردار است.
نوت ۴ عظیم الجثه نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای بسیاری داشته است. ضخامت این تلفن ۸٫ ۵ میلیم‌تر است و وزن آن هم تنها ۱۷۶ گرم می‌باشد. رنگ بندی نوت ۴ شامل رنگ‌های صورتی، طلایی، مشکی و سفید می‌باشد و جنس بدنه‌ی آن هم پلاستیک به همراه فریم فلزی می‌باشد.
نمایشگر ۵٫۷ اینچی نوت ۴ از نوع SuperAMOLED و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشد که تراکم بی‌نظیر ۵۱۵ ppi را ارائه می‌دهد. جدا از اینکه کیفیت تصویر نوت ۴ در بالا‌ترین حد ممکن و چیزی که ما تا بحال دیده‌ایم قرار می‌گیرد از لحاظ میزان تراکم و ابعاد تصویر هم جزو بالا‌ترین‌ها خواهد بود.
چیپست نسخه‌ی N910C اگزینوس ساخت سامسونگ است و دارای ۸ هسته می‌باشد. این ۸ هسته خود به دو دسته‌ی ۴ هسته‌ای بر اساس معماری big. LITTLE تقسیم می‌شوند که شامل ۴ هسته‌ی Cortex A57 و ۴ هسته‌ی Cortex A53 می‌باشند. طراحی جدید ARM به سامسونگ این امکان را داده است تا هسته‌ها معماری ۶۴ بیتی داشته باشند و در کنار پردازشگر تصویری Mali-T760 قدرتی بسیار زیاد را ارائه نمایند. حافظه‌ی رم این تلفن ۳ گیگابایت است و ظرفیت ذخیره سازی هم ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است هرچند امکان افزایش به واسطه‌ی درگاه کارت حافظه را هم دارد.
دوربین نوت ۴ یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال می‌باشد. این دوربین سنسور عریض توانایی فیلمبرداری ۴K را هم داراست و یک فلاش LED هم به همراه دارد. دوربین دوم این گوشی ۳٫۷ مگاپیکسلی است و کیفیت بسیار خوبی هم دارد.
سامسونگ برای نوت ۴ یک باتری بسیار پرقدرت ۳۲۰۰ میلی آمپری تدارک دیده است که به خوبی ۲ روز جوابگوی کارکرد ترکیبی و بلکه بیشتر خواهد بود. سیستم عامل نیز اندروید ۵ لالی پاپ است و قرار است به اندروید ۶ بروزرسانی شود.
قلم بسیار کاربردی
دوربین بسیار عالی
باتری قدرتمند
نبود نسخه دو سیم کارت

LG G4 Dual Leather Back Cover

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان با ۲۴ ماه گارانتی مدیا پردازش
(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

ال جی این ماه یکی از پرکاربرد‌ترین برند در لیست پیشنهادی شهر سخت افزار است، LG G4 آماده است تا تمامی عناوین خوب را از آن خود کند و عنوان بهترین گوشی اندرویدی این ماه را به خود اختصاص دهد.
LG G4 که با آمدنش همانند برادر پیشین خود سر و صدای زیادی به پا کرد، دارای خصیصه‌های جدیدی است که برای اولین بار با خود وارد دنیای اسمارت فون‌ها کرده است. این تلفن خوش ساخت و زیبا برخلاف دیگر رقبا بدنه فلزی یا شیشه‌ای ندارد، بلکه از یک قاب چرمی از نوع طبیعی برخوردار است که یک حس متفاوت و جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته مدل پلاستیکی آن هم موجود است اما اکثر خریداران با هزینه‌ی بیشتر تمایل به خرید مدل چرمی از خود نشان می‌دهند، ما نیز به شما قاب چرمی آن را پیشنهاد داده‌ایم.
ضخامت LG G4 حدود ۹٫۸ میلیم‌تر است و وزن آن هم ۱۵۵ گرم می‌باشد، تا اینجا مشخص است که یک گوشی فانتزی و باریک نیست! تنوع رنگ G4 در مدلهای چرمی گسترده‌تر است و شامل رنگ‌های مشکی، زرشکی، قهوه‌ای، زرد و آبی می‌شود. در مدلهای پلاستیکی سه رنگ خاکستری، طلایی و سفید موجود است. هر چند چرم‌های زرد و آبی بطور سفارشی قابل تهیه هستند.
نمایشگر ۵٫۵ اینچی جدید با نام IPS Quantum جدید ال جی قرار است تا ۲۰ درصد طیف رنگ بیشتری را نسبت به G3 نمایش دهد. کنتراست و روشنایی به میزان بسیار مناسبی بهبود یافته و تصاویر در درون این نمایشگر واقعاً زیبا هستند، برخلاف G3 که به دلیل کنتراست پایین‌اش تصاویر را کمی بی‌روح نشان می‌داد. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۵۳۴ppi بوده و از یک روکش Gorilla Glass 3 برخوردار است.
چیپست مورد استفاده در این تلفن یک Snapdragon 808 ساخت کوالکام است، حتماً می‌دانید که Snapdragon 808 برخلاف Snapdragon 810 مشکلات افزایش گرما و حرارت زیاد را ندارد و بسیار بهتر از آن عمل می‌کند. ال جی پس از پی بردن به این مشکل و علی رغم استفاده از این چیپست در G Flex 2 سعی کرد آن اشتباه را جبران کند و با انتخاب Snapdragon 808 هم توانست مشکلات گرما را حل کند و هم تعادل خوبی میان مصرف انرژی و کارایی برقرار کند. این چیپست ۶ هسته‌ای با دو هسته‌ی Cortex A57 و ۴ هسته‌ی Cortex A53 به همراه Adreno 418 یک چیپست قدرتمند و کارآمد محسوب می‌شود. استفاده از ۳ گیگابایت حافظه رم و برخورداری از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در کنار اسلات کارت حافظه توانمندی این گوشی را به خوبی نشان می‌دهد.
به بخش مهم LG G4 یعنی دوربین آن می‌رسیم، ال جی برای دوربین G4 از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f1. 8 استفاده کرده است، این لنز که از سیستم لرزشگیر اپتیکال جدیدی بهره می‌برد می‌تواند عکاسی را در شرایط نوری کم بسیار آسان‌تر از گذشته انجام دهد. سنسور سنجش رنگ جدیدی که کنار لنز دوربین و در کنار فوکوس لیزری قرار دارد به بهتر شدن کیفیت خروجی هم در دوربین و هم در نمایشگر بسیار کمک می‌کند. دوربین دوم G4 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکسهای سلفی یک دوربین ایده آل محسوب می‌شود.
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن تا ۱ روز جوابگوی استفاده ترکیبی خواهد بود، سیستم عامل اندروید ۵٫۱ لالی پاپ به همراه دو سیم کارت همزمان فعال با پشتیبانی از شبکه‌های ۴G مابقی مشخصات LG G4 را تشکیل می‌دهند.
بهترین نمایشگر IPS موجود

در زمینه دوربین بهترین در حال حاضر می باشد

باتری قابل تعویض و اسلات کارت حافظه

عملکرد باتری چندان درخشان نیست
Samsung Galaxy S6 Edge 32GB

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بدون گارانتی

 

گلکسی اس ۶ edge را با توجه به تغییرات بسیاری که با نسل قبل داشته و سر و صدای زیادی که به پا کرده است، باید به خوبی بشناسید! خوشبختانه گلکسی اس ۶ edge از بدو ورود تا الان نزدیک به ۱ میلیون تومان افت قیمت داشته است و اکنون زمان بسیار خوبی برای خرید آن به شمار می رود.
پرچمدار سال ۲۰۱۵ سامسونگ نه تنها در جنس و کیفیت ساخت بهبود بسیاری داشته است، بلکه طراحی آن هم دستخوش تغییر شده است. ضخامت آن تنها ۷ میلیمتر است و وزن آن هم ۱۳۲ گرم است، باور کنید سامسونگ هزینه ی زیادی را برای این ضخامت کم و وزن پایین پرداخت کرده است! جنس بدنه ی گلکسی اس ۶ edge ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است، بدنه ی پشتی شیشه ای در کنار فریم آلومینیومی زیبایی غیر قابل مقایسه ای به آن در برابر نسل پیشین داده است. رنگ بندی این محصول شامل رنگ های مشکی، سفید، طلایی و سبز است. شاید خاص ترین نکته درباره ی این گوشی لبه های خمیده نمایشگر آن باشد، چیزی که این مدل را با اس ۶ معمولی بسیار متمایز می کند. لبه های خمیده این گوشی علاوه بر زیبایی بیش از حد باعث ایجاد قابلیت های جدیدی در این گوشی می شوند.
نمایشگر اس ۶ edge یک نمایشکر ۵٫۱ اینچی خمیده با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی است و از نوع SuperAMOLED است. این نمایشگر قدرتمند علاوه بر کیفیت خیره کننده بهترین نمایشگر در نمایش رنگ مشکی است.
سامسونگ برای اولین بار چیپست جدید ۱۴ نانومتری خود را بر روی گلکسی اس ۶ edge قرار داده و بطور کلی از کوالکام و چیپست های اسنپدراگون خود را بی نیاز کرده است. این تصمیم برپایه مصرف انرژی بسیار کم و راندمان کاری عالی چیپست Exynos 7420 انجام گرفته است. چیپست جدید با ۸ هسته ی قدرتمند ۶۴ بیتی بر مبنای معماری big.LITTLE در حال حاضر قویترین SoC دنیای پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را در اختیار دارند و در عین حال بسیار کم مصرف می باشند. پردازشگر گرافیکی Mali-T760 با توانمندی بی نظیر خود به هیچ بازی و عملکرد سنگین گرافیکی در دنیای اندروید نه نخواهد گفت! حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی مابقی مشخصات سخت افزاری گلکسی اس ۶ را تشکیل می دهند. متاسفانه برخلاف نسل پیشین خبری از اسلات کارت حافظه در اینجا نیست.
دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ edge با گشودگی دیافراگم ۱٫۹ یک جهش عالی برای سامسونگ محسوب می شود. پرچمدار جدید سامسونگ که عکسهای آن بی نظیر می باشد به لطف یک لرزشگیر اپتیکال و فلاش LED توانایی فیلمبرداری ۴K را به شما خواهد داد. دوربین دوم این گوشی با سنسور ۵ مگاپیکسلی یکی از بهترین انتخاب ها برای عکسبرداری سلفی محسوب می شود، دوربین جلو هم همانند دوربین پشت از f1.9 برخوردار است و در محیطهای تاریک و کم نور عکسهای بسیار خوبی تهیه خواهد کرد.
گلکسی اس ۶ edge ظرفیت باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری دارد اما اصلاً جای نگرانی نیست! این گوشی به دلیل چیپست بسیار کم مصرف خود مشکلی در تامین انرژی ندارد و به راحتی تا ۱ روز و نیم به شارژ دهی در استفاده ترکیبی می پردازد. سیستم عامل اندروید ۵٫۱ که به ۶ بروزرسانی می شود با رابط کاربری بروز و اصلاح شده تاچ ویز هم مشخصات نرم افزاری آن را تشکیل می دهد.
قدرتمند ترین چیپست موبایل در دنیا را دارد

نمایشگر عالی

دوربین بسیار عالی

دارای قابلیت شارژ بی سیم بطور پیش فرض

بدنه اثر انگشت زیادی جذب می کند

امکان تعویض باتری و اسلات کارت حافظه ندارد
Sony Xperia Z5 Dual

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان بدون گارانتی

 

سونی عادت دارد که به سال نرسیده پرچمدار جدیدش را معرفی کند، امسال هم این روند با معرفی سه گوشی از خانواده Z5 انجام شد، با این حال اگرچه مدل Z5 هنوز جای افت قیمت زیادی را دارد اما تصمیم گرفتیم آن را وارد لیست این ماه شهر سخت افزار کنیم.
Xperia Z5 نسخه دو سیم که شاید بتوان تفاوت مهم آن را با مدل Premium در رزولوشن نمایشگر عنوان کرد، از یک بدنه ی شیشه ای با فریم فلزی برخوردار است و با نهایت دقت ساخته شده است. ضخامت آن اگرچه بیشتر از مدل قبلی شده و به ۷٫۳ میلیمتر رسیده است اما همچنان با وزن ۱۵۴ گرمی یک گوشی خوش ساخت و خوش دست به شمار می رود. رنگ بندی این گوشی شامل رنگ های مشکی، سفید، طلایی و سبز است که رنگ سبز آن جزو رنگ های ویژه و کمیاب این گوشی به شمار می رود.
نمایشگر این محصول ۵٫۲ اینچی با رزولوشن FullHD است که به شما ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ تراکم را ارائه می کند، پانل IPS هم با کمک انجین X-Reality در خلق تصاویری بی نقص و عالی نقش ایفا خواهد کرد. چیپست ابرگوشی سونی Snapdragon 810 است و با توجه به وعده ی سونی مبنی بر مهار حرارت این چیپست و استفاده از هیت سینک پیشرفته تر، شاهد عملکرد روان تر، خنک تر و تضمین شده ای بر روی آن خواهیم بود. Snapdragon 810 با ۴ هسته ی Cortex-A57 و ۴ هسته ی Cortex-A53 در سرعت ها ۲ و ۱٫۵ گیگاهرتز به همراه واحد گرافیکی Adreno 430 و ۳ گیگابایت رم، شما را در سخت ترین وظایف یاری خواهد کرد. سونی برای این گوشی ظرفیت حافظه ۳۲ گیگابایتی را در نظر گرفته است که می توان با کارت حافظه آن را افزایش داد.
در بخش دوربین، سونی با استفاده از آخرین دستاورهایش در ساخت لنز و سنسور، برای این گوشی از یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 استفاده کرده است. این دوربین قدرتمند به لطف سیستم تشخیص فاز سرعت فوکوس بسیار بالایی را به همراه دارد و با فیلمبرداری ۴k بی نظیرش حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. در حقیقت بخواهیم یک مورد را در بین خانواده Xperia Z نام ببریم که واقعاً دچار تحول شده است دوربین Xperia Z5 است. دوربین سلفی این محصول با رزولوشن ۵٫۱ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۱۰۸۰p عملکرد بسیار خوبی همانند دوربین اصلی خواهد داشت.
در نهایت سونی Xperia Z5 نسخه دو سیم با پشتیبانی کامل از شبکه های نسل چهارم، سنسور اثر انگشت به همراه سیستم عامل اندروید ۵٫۱ که به نسخه ۶ بروزرسانی می شود و یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری جزو پیشنهاد های ویژه شهر سخت افزار است، انتظار می رود این محصول با کاهش قیمت ارز و در هفته های آتی کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند.
طراحی خاص و ناب سونی

چیپست Snapdragon 810 با عملکرد اصلاح شده

دوربین بسیار عالی

ضدآب و خاک

قیمت آن جای افت دارد

Samsung Galaxy Note 5 Duos 32GB

قیمت: حدود ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بدون گارانتی
چند ماهی از معرفی برترین فبلت دنیا نمی گذرد اما دیگر وقت آن است که نوت ۵ را با توجه به قیمت تثبیت شده اش در لیست شهر سخت افزار قرار دهیم. هر چه از نوت ۵ بگوییم کم گفته ایم، گوشی خاص و بی نظیری که به لطف قلم S Pen طرفداران زیادی در دنیا برای خود بدست آورده است.
نوت ۵ جدید سامسونگ با یک تغییر بنیادی در طراحی روانه بازار گشته است، این فبلت ۵٫۷ اینچی از یک بدنه ی شیشه ای با فریم فلزی برخوردار است و دقیقاً با همان استانداردهای سامسونگ در ساخت خانواده گلکسی اس ۶ همراه شده است. ضخامت گوشی ۷٫۶ میلیمتر است و با وزن ۱۷۱ گرمی کاملاً با وقار و خوش اندازه به نظر می رسد. سامسونگ برای بهترین فبلت اش رنگ های نقره ای، طلایی، سرمه ای و سفید را در نظر گرفته است.
نمایشگر ۵٫۷ اینچی نوت ۵ با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، بالاترین کیفیت را در بین تمامی گوشی های موبایل تا بدین لحظه دارد. این نمایشگر آنقدر جذاب و چشم نواز است که بعد از مدتی کار کردن با آن دیگر نمایشگری برای شما جای آن را نمی گیرد. تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ آن هم به شما تضمین یک کیفیت خارق العاده را می دهد. توانایی بی نظیر پانل های SuperAMOLED هم در نمایش رنگ مشکی هم نیاز به تعریف ندارد.
چیپست جدید با ۸ هسته ی قدرتمند ۶۴ بیتی بر مبنای معماری big.LITTLE در حال حاضر قویترین SoC دنیای پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را در اختیار دارند و در عین حال بسیار کم مصرف می باشند. پردازشگر گرافیکی Mali-T760 با توانمندی بی نظیر خود به هیچ بازی و عملکرد سنگین گرافیکی در دنیای اندروید نه نخواهد گفت! حافظه رم ۴ گیگابایتی در کنار فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی مابقی مشخصات سخت افزاری نوت ۵ را تشکیل می دهند. متاسفانه برخلاف نسل پیشین خبری از اسلات کارت حافظه در اینجا نیست.
دوربین نوت ۵ دقیقاً همان دوربین استفاده شده در سری گلکسی اس ۶ و edge است. لازم نیست که دوباره تکرار کنیم که این دوربین جزو بهترین دوربین هایی هست که می توانید با آن به رقابت با دیگر گوشی ها بپردازید.
نوت ۵ با یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه نسل چهارم، سیستم عامل اندروید ۵٫۱ و قابل بروزرسانی به اندروید ۶ به عنوان بهترین گوشی اندرویدی لیست ما به شما معرفی می شود.
قدرتمند ترین چیپست موبایل در دنیا را دارد

قلم ارتقا یافته S Pen

رم ۴ گیگابایتی

دارای قابلیت شارژ بی سیم بطور پیش فرض

بدنه اثر انگشت زیادی جذب می کند

امکان تعویض باتری و اسلات کارت حافظه ندارد

Apple iPhone 6S 16GB
قیمت: حدود ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بدون گارانتی
آخرین گزینه‌ی لیست ما به تلفنی اختصاص یافته که شهرت بسیار خوبی بین مردم دنیا دارد! آیفون ۶S که در حال حاضر هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ امکان دسترسی به خوبی در بازار جا افتاده است به عنوان آخرین گزینه ی لیست ما به شما پیشنهاد می شود.
۶S با یک طراحی بسیار شکیل و بدنه‌ای فلزی و بسیار با کیفیت و دقت بالا ساخته شده است. اپل سعی نموده در ساخت این تلفن از بهترین متریال و تخصص خود بهره ببرد تا محصولی در خور برچسب قیمتی آن عرضه کند. ضخامت این تلفن ۴٫۷ اینچی تنها ۷٫۱ میلیم‌تر است و وزن آن نیز ۱۴۳ گرم است و با بدنه‌ای آلومینیومی در ۴ رنگ مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد قابل تهیه است.
نمایشگر ۴٫۷ اینچی IPS آیفون ۶S رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسلی با تراکم ۳۲۶ ppi دارد. زاویه دید بالا در کنار دقت رنگ و روشنایی و کنتراست عالی از دیگر مشخصات این نمایشگر اعلا می‌باشد.
چیپست جدید Apple A9 دارای دو هسته ۶۴ بیتی Twister بوده و با سرعت۱٫۴۸ گیگاهرتز کار می‌کند. در کنار آن پردازشگر گرافیکی قدرتمند PowerVR GT7600 با شش گروه هسته سایه زنی در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم انجام وظیفه می‌کنند. به خوبی مشخص است که آیفون ۶S از یک سخت افزار بسیار حرفه‌ای و قدرتمند استفاده می‌کند و توانایی بالایی در انجام محاسبات از خود نشان می‌دهد. چیپست کمکی M9 که وظیفه پردازش اطلاعات سنسور‌ها را بر عهده دارد هم کمک شایانی در روان‌تر کردن عملیات می‌کند.
دوربین آیفون ۶S یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به انضمام یک فلاش LED دو گانه می‌باشد. اپل در دوربین آیفون ۶S از تکنیک جدیدی به نام تشخیص فاز بهره برده است تا سرعت فوکوس سریعتری داشته باشد. اکنون آیفون ۶S می تواند علاوه بر فیلمبرداری ۱۰۸۰p به فیلمبرداری ۲۱۶۰p نیز بپردازد. دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی شده است تا آیفون در مقابل رقبایش چیزی کم نداشته باشد.
باتری آیفون ۶S جدید ۱۷۱۵ میلی آمپری است و برای یک گوشی با چنین سخت افزاری معقول و مناسب به نظر می‌رسد. آیفون و خصوصاً مدل جدید آن نیازی به توضیحات اضافه ندارد و اگر از عاشقان اپل و محصول با کیفیت و رده بالا هستید و بودجه کافی هم دارید معطل نمانید!
خاص و بی همتا در کیفیت
چیپست قدرتمند ۶۴ بیتی و پردازشگر گرافیکی فوق العاده
تعامل بی نظیر سخت افزار و سیستم عامل
نمایشگر ۴٫۷ اینچی بسیار با کیفیت
برآمدگی لنز دوربین برای برخی خوشایند نیست

 

 

منبع:
پاساک

درباره pasakgroup

پیشنهاد ما به شما

دوربین QIHAN دوربین کیوهان دوربین مداربسته QIHAN دوربین مداربسته کیوهان

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan

دوربین Qihan دوربین مداربسته Qihan دوربین Qihan دوربین کیوهان و دوربین مداربسته Qihan دوربین مداربسته …